رئیس مرکز امور هیئت علمی با اشاره به انتشار دومین فراخوان عضو هیئت علمی علوم پزشکی گفت: این فراخوان از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت منتشر شد.

دکتر محسن نفر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت معاونت آموزشی و پر کردن فرم های مربوطه و ارائه آن به هیئت های اجرایی جذب هیئت علمی در دانشگاهها در این فراخوان شرکت کنند.

وی یادآور شد: این فراخوان برای بار دوم در سال جاری و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است.

رئیس مرکز امور هیئت علمی اضافه کرد: در این دوره از فراخوان دانشگاههای علوم پزشکی اردبیل، کاشان، سمنان، یاسوج، تبریز، یزد، لرستان، بیرجند، اراک، ایلام، کردستان، شهرکرد، مازندران، قزوین، خراسان شمالی، کرمانشاه، اهواز، مشهد، اصفهان، هرمزگان، سبزوار، شاهرود، زابل، زنجان، کرمان، جهرم، گناباد، ارومیه، فارس، بابل، زاهدان، فسا، همدان، بوشهر، ایران، شهید بهشتی، گلستان و گیلان، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی نیازهای آموزشی خود را اعلام کرده اند.

به گزارش مهر، 825 نفر عضو هیئت علمی پیمانی تمام وقت جغرافیایی در این دوره استخدام می شوند.

جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی با توجه به مجوز استخدامی در دانشگاهها / دانشکده های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته پس از بررسی مدارک و طی مراحل قانونی و اداری انجام می گیرد. مهلت ثبت نام از تاریخ نشر آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار به مدت 15 روز است.

شرایط عمومی

اعتقاد به مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه، داشتن تابعیت ایرانی، عدم سوء پیشینه کیفری و جزایی، دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا پایان دوره ضرورت نظام (ویژه آقایان)، در هر دانشگاه / دانشکده در شرایط مساوی، اولویت استخدام با متقاضیان بومی است.

مشمولین قانون استخدام کشوری نیز در صورت تمایل به عضویت در هیئت علمی دانشگاهها می توانند با داشتن شرایط لازم در فراخوان شرکت کنند.

شرایط اختصاصی

دارا بودن دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی یا گواهی فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دکتری علوم پایه پزشکی (Ph.D) از شرایط اختصاصی است.

حداکثر سن برای داوطلبین استخدام پیمانی و رسمی که مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند 35 سال و برای دارندگان مدارک دکتری Ph.D و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی 45 سال است. در صورت دارا بودن سوابق آموزشی مفید و مورد تایید هیئت ممیزه مرکزی سقف سنی جهت هر یک از مراتب تا 5 سال قابل افزایش خواهد بود.

شرکت افراد مشغول به تحصیل در آزمون فراخوان ممنوع است و این دسته از افراد می توانند پس از پایان فراغت از تحصیل و اخذ مدرک دانشگاهی در فراخوان های آتی شرکت کنند.

شرکت متعهدین خدمت به صورت آموزشی، پژوهشی و درمانی به دانشگاهها پس از گذراندن یکسال از خدمات، در آزمون فراخوان بلامانع است. شرکت در فراخوان سایر دانشگاهها به غیر ازدانشگاه محل تعهد با موافقت موسسه مبداء ممکن خواهد بود.

محل ارائه مدارک داوطلبان در معاونت آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی و موسسات وابسته (دبیرخانه هیات اجرایی جذب) قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha