معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورتی که دولت 320 میلیارد تومان در راستای افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند ما می‌توانیم این قانون را از فردا اجرایی کنیم.

سلامت نیوز:معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورتی که دولت 320 میلیارد تومان در راستای افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند ما می‌توانیم این قانون را از فردا اجرایی کنیم. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس،محمدحسن زدا درباره افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه اظهار داشت: 4 تا 5 بار مکاتباتی با دولت مبنی بر افزایش مرخصی زایمان صورت گرفته که اگر بودجه لازم را در اختیار دارد به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص دهد تا این مصوبه  اجرایی شود.


وی ادامه داد: در صورتی که دولت 320 میلیارد تومان برای سال جاری در راستای افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند ما می‌توانیم این قانون را از فردا اجرایی کنیم.


زدا افزود: بر اساس مواد 26 و 29 قانون برنامه پنجم سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند تا زمانی که بار مالی مصوبات تخصیص نیافته است آن مصوبه را اجرایی نکند و در صورت اجرا خلاف قانون عمل کرده است و سازمان در این خصوص منع قانونی دارد.


معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخراج بعضی از کارمندان پس از اتمام مرخصی زایمان اظهار داشت: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص اقداماتی را انجام داده است و در هیأ‌ت‌های تشخیص که منجر به اخراج کارگر می‌شود لحاظ کرده‌اند که کسی به دلیل مرخصی زایمان اخراج نشود.


وی ادامه داد: البته اقتصاد دستوری نیست و با توجه به نرخ دو رقمی بیکاری و افرادی که در جامعه آماده به کار هستند آن کار و بنگاه اقتصادی وقتی می‌خواهد 9 ماه یک نفر را در اختیار نداشته باشد و حقوق نیز پرداخت کند مسلماً از افراد آماده به کار و افرادی که حاضرند با حقوق کمتری کار کنند استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha