متخصصان پوست هشدار دادند: دسته‌های بازی‌های رایانه‌ای سبب انتشار نوعی اختلال پوستی می‌شود.

این متخصصان نوعی بیماری پوستی جدید را شناسایی كردند كه عامل بروز آن استفاده از دسته‌های بازیهای رایانه‌ای است. این اختلال «هیدرادنیتیس پالمارپلی استیشن» نام دارد و شرح آن در مجله انگلیسی درماتولوژی منتشر شده است.

پژوهشگران این عارضه پوستی را روی یك دختر 12 ساله بررسی كردند كه در اثر بروز زخم‌های بسیار دردناك در كف دستهایش در یك بیمارستان سوئیسی بستری شده بود.

پژوهشگران می‌گویند: این دختر 10 روز پس از خودداری از بازی با رایانه به طور كامل بهبود پیدا كرد. پزشكان این دختر را در بیمارستانی در ژنو مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند كه وی به یك اختلال پوستی مبتلا شده است. این اختلال معمولا باعث بروز بثورات قرمز و زخمی در كف دست‌ها یا پاشنه‌های پاها می‌شود. در ابتدا این عارضه پوستی در پاشنه پای كودكانی پیدا شد كه در فعالیت‌های بدنی سنگین حضور داشته‌اند.

محققان می‌گویند: به احتمال زیاد عامل اصلی بروز این عارضه پوستی، تعریق شدید و زیاد است. این بیماری بندرت فقط در كف دستها بروز می‌كند. دختری كه مورد مطالعه قرار گرفته هیچ فعالیت بدنی شدید یا ورزش سنگین انجام نمی‌داده اما والدین او اظهار داشته‌اند كه دخترشان اخیرا به طور مكرر و طی ساعات طولانی در طول روزی مشغول بازیهای رایانه‌ای بوده است.

محققان انجمن پوست شناسی انگلیس اعلام كردند: این یافته بسیار مهم و جالب توجه است و باید اطلاعات آن با سایر متخصصان پوست در میان گذاشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha