پرونده مرگ سه معلول در آسایشگاه پدربزرگ با صدور گزارش پزشکی قانونی روی میز قاضی است. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی آخرین جزئیات پرونده مرگ سه معلول در آسایشگاه پدربزرگ را تشریح کرد و گفت: منتظر رأی دادگاه درباره پرونده مرگ سه معلول در این آسایشگاه هستیم.

سلامت نیوز: پرونده مرگ سه معلول در آسایشگاه پدربزرگ با صدور گزارش پزشکی قانونی روی میز قاضی است. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی آخرین جزئیات پرونده مرگ سه معلول در آسایشگاه پدربزرگ را تشریح کرد و گفت: منتظر رأی دادگاه درباره پرونده مرگ سه معلول در این  آسایشگاه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، روز یکشنبه 30 آذرماه  سال 93 حادثه مسمومیت 30 نفر از معلولان ذهنی این آسایشگاه واقع در شهر پاکدشت به اورژانس گزارش شد که بلافاصله بعد از گزارش این حادثه عوامل اورژانس در محل حادثه حاضر شدند؛ کمیته‌ای برای مداخله در بحران به دستور وزیر رفاه برای بررسی این موضوع تشکیل شد و اکیپی شامل مجموعه‌ای از متخصصان به محل حادثه اعزام شدند.

پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که 30 نفر از این معلولان واقع در یکی از 6 سالن آسایشگاه دچار مسمومیت و سه نفر از آنها بر اثر این حادثه جان باخته‌اند. بررسی‌های علمی نشان داد علت مسمومیت افراد معلول در آسایشگاه پدربزرگ آلوده بودن غذاهای دریافتی مرکز به میکروارگانیسم‌ها بوده است.

پس از گذشت بیش از 6 ماه از این حادثه، حسین نحوی‌نژاد، معاون جدید امور توانبخشی بهزیستی گفت: گزارش پزشکی قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است و ما منتظر اعلام رأی دادگاه هستیم تا آن را به اطلاع عموم برسانیم. وی ادامه داد: در این حادثه غذای نیکوکاران  از بیرون مرکز بین معلولان توزیع شده بود که این بر خلاف دستورالعمل مراکز زیرمجموعه سازمان بهزیستی است، پس در همان زمان حادثه مسئولان مرکز به دلیل تخلف به صورت موقت بازداشت شدند.

بعد از ایجاد ثبات در مرکز موضوع از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری قرار گرفت که نتیجه آن از طریق دادگاه اعلام می‌شود. معاون امور توانبخشی بهزیستی همچنین گفت:‌ هیچ یک از خانواده‌های افراد جان باخته در این حادثه شکایت خصوصی نکرده‌اند اما سازمان بهزیستی خود در این ماجرا یکی از شکات است، ما همچنان این پرونده را مفتوح می‌دانیم و منتظر اعلام رأی دادگاه هستیم. نحوی‌نژاد در پایان گفت: در نهایت قاضی پرونده باید تصمیم بگیرد که آیا حادثه عمدی بوده، قصوری صورت گرفته یا اینکه عمدی در کار نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha