سلامت نیوز:در نخستین جلسه کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی سلامت که با حضور وزیر بهداشت و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات کشوربرگزار شد، تشکیل چهار کمیته مستقل با حضور دستگاه های ذی ربط به منظور تسریع و توسعه خدمت رسانی الکترونیکی در حوزه سلامت به تصویب رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فاوانیوز دکتر سید حسن هاشمی در این نشست با تاکید بر اینکه بدون در اختیار داشتن فناوری اطلاعات به اهداف مان دست نخواهیم یافت، گفت: استفاده از تکنولوژی های روز به طور حتم نظارت و کنترل بر نظام سلامت را دقیق تر خواهد کرد.


وی با بیان این مطلب که برای بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اهمیت بسیاری قایل هستم تصریح کرد: استفاده از فناوری اطلاعات کنترل و نظارت در نظام سلامت را دقیق تر خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کنترل و نظارت دقیق و هوشمندانه بیمه ها، پرداخت هزینه ها، دستمزدها و همچنین دارو و تجهیزات پزشکی را از مهم ترین نتایج ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به بخش نظام پزشکی و سلامت کشور عنوان کرد.

این گزارش حاکی است، مهندس نصراله جهانگرد، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات نیز در خصوص این نشست با بیان این مطلب که در این جلسه گزارشات مقدماتی همه بخش هایی که در حوزه سلامت دخیل هستند و همچنین نیازهایی که در این حوزه باید پاسخگو باشیم به مردم مطرح شد گفت: بر همین اساس و با بررسی های صورت گرفته، چهار تصمیم اجرایی گرفته شد.

وی افزود: یکی اینکه طی یک ماه آینده، فهرست کل خدماتی که در این حوزه وجود دارد را تهیه و میان تمامی دستگاه های ذیربط نظیر دستگاه های حوزه درمان، نظام های بیمه ای و بخش های اقتصادی صنعتی و گمرگی، هماهنگ شود.

وی با بیان این مطلب که ما در سلامت اقلام مختلفی از امکانات فنی و اجرایی داریم و همچنین کالا و تجهیزات که نیاز هست دارای کدینگ واحد و استانداری باشند ادامه داد:به منظور هماهنگی های اجرایی لازم در این خصوص و اعمال یکپارچگی، کارگروهی به منظور سرعت دادن به فعالیت ها در این حوزه تشکیل شد

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: کار گروه سوم در حوزه شبکه است که باید برای کل مراکزی که خدمات درمان و سلامت را به مردم می دهند بستر ارتباطی کامل تامین شود .

وی ادامه داد: اقدام چهارم این بود که به منظور یکپارچگی در نوع معماری و تصمیمات کلان ملی در تمام این فعالیت ها کارگروهی در راستا تشکیل شد تا معماری مناسبی برای ارتباط و هماهنگی در سطح کل این اجزاء تدوین و طراحی شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست نمایندگانی از وزارتخانه های کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، سازمان بیمه سلامت، سازمان غذا و دارو، جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی حضور داشتند که موارد مورد نظر در حوزه سلامت به بحث و تبادل نظرگذاشته شد.

تشکیل چهار کمیته مستقل با حضور دستگاه های ذی ربط در راستای توسعه خدمات الکترونیکی حوزه سلامت و به منظور “شناسایی وضع موجود و تبیین وضع مطلوب در حوزه شبکه و دسترسی در حوزه سلامت”، “شناسایی و تبیین نظام کدینگ اقلام موجود در حوزه سلامت”، “شناسایی و احصاء خدمات قابل ارایه در حوزه سلامت از سوی تمامی بخش های مسوول”و “تدوین معماری حاکم بر روابط میان بخش های مختلف حوزه سلامت” از جمله مصوبات این کارگروه محسوب می شود.


به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه نخستین جلسه کارگروه تویعه خدمات الکترونیکی سلامت در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: قدم نخست شورای عالی فناوری اطلاعات در خصوص تدوین و تصویب آیین نامه کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی حوزه سلامت، بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: تلاش ها در این جهت می تواند موجب آفزایش رفاه و آسایش مردم را فراهم کند .

وی خاطرنشان کرد: در عین حال فعالیت ها در این بخش می تواند زمینه لازم در جهت صرفه جویی در هزینه ها و همچنین مراقبت از بیت المال بیش از گذشته را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha