یك موسسه پزشك اطفال در انگلیس نسبت به افزایش نرخ ابتلا به عفونتهای گوش در بین كودكان این كشور هشدار داد.

این موسسه اعلام كرد كه سلامت آینده هزاران كودك انگلیسی به دلیل ابتلاء به عفونتهای گوش كه به درستی و به طور كامل درمان نمی‌شوند، در معرض خطر است. موسسه تحقیق ناشنوایی انگلیس با ارائه گزارشی در این زمینه تاكید كرد كه داروهای آنتی بیوتیك به طور معمول و روزانه در بسیاری از موارد ابتلاء تجویز شده و مصرف می‌شوند، اما اغلب بی‌تاثیر هستند و به درستی عمل نمی‌كنند.

كارشناسان این موسسه تحقیقاتی خاطرنشان كردند: كودكانی كه مرتب دچار عفونت گوش می‌شوند، ممكن است با مشكلات رشدی مواجه باشند، اما بسیاری از والدین از آنچه كه برای كودكشان اتفاق می‌افتد، بی‌خبر هستند.

این كارشناسان تاكید كرده‌اند كه مراجعه به پزشك عمومی و پیروی دقیق از دستورالعمل‌های پزشك متخصص برای درمان و جلوگیری از بازگشت عفونت بسیار مهم و ضروری است. همچنین انستیتو ملی بهداشت و مزیت درمان كلینیكی انگلیس در گزارش سال گذشته خود اعلام كرد كه 200 هزار كودك هر سال در انگلیس به عفونتهای مكرر گوش مبتلا می‌شوند كه در صورت اهمال و بی‌توجهی والدین حتی ممكن است به ناشنوایی كودك منجر شود. محققان تاكید می‌كنند كه بخشی از این مشكل ناشی از فقدان آگاهی والدین درباره اقدامات لازم درمانی در صورت بازگشت و یا تداوم بیماری است.

از سوی دیگر، دكتر یان ویلیام سون ــ متخصص و سخنران اصلی پزشكی عمومی در دانشگاه سوتامپتون در این باره گفت: بسیاری از پزشكان عمومی برای درمان این عفونت به آنتی بیوتیكها متوسل می‌شوند در حالی كه مقابله با عفونتهای گوش و عوامل ریشه‌ای آن با كمك آنتی بیوتیكها، لزوما بهترین شیوه نیست.

با توجه به این امر هم به والدین و هم به متخصصان توصیه می‌شود كه در درمان عفونت گوش كودكان دقت و رسیدگی بیشتری به خرج دهند و درمان را تا معالجه كامل ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha