پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند بخش هائی از مرکز کنترل و پردازش گفتاری در مغز که «بروکا» نام دارد، در زمانی که انسان با صدای بلند حرف می زند، غیرفعال می شود.

سلامت نیوز: پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند بخش هائی از مرکز کنترل و پردازش گفتاری در مغز که «بروکا» نام دارد، در زمانی که انسان با صدای بلند حرف می زند، غیرفعال می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با همکاری محققان دانشگاه جانز هاپکینز مریلند، با استفاده از یافته های جدید خود، فرضیه های قدیمی را به چالش کشانده اند. این پژوهشگران دریافتند که بخش بروکای مغز هنگامی که انسان با صدای بلند حرف می زند، از کار افتاده و فعالیت نمی کند.


در همین زمینه دکتر «آدین فلینکر»، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «بخش بروکای مغز در زمان صحبت با صدای بلند، غیرفعال می شود ولی احتمالا این بخش می تواند در حین مکالمه به صورت فعال باقی مانده و برای بخش های بعدی سخنان افراد، برنامه ریزی کند.»


در این پژوهش ها به طور قطعی مشخص شد که بخش کنترل کننده فعالیت های زبانی و محاوره در انسان، زمانی که با فریاد حرف می زنیم از کار می افتند.
منطقه بروکا در مغز در قرن نوزدهم توسط پزشکی فرانسوی به نام «پیر پل بروکا» کشف شد. این منطقه شامل مرکز فرماندهی و کنترل قدرت سخنوری و واژه پردازی انسان محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha