عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه علت این بیماری هنوز مشخص نیست، گفت: «این بیماری به نژاد، جنس و وراثت بستگی ندارد و در کل دنیا 250 بیمار با آن درگیر هستند.»

سلامت نیوز: عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه علت این بیماری هنوز مشخص نیست، گفت: «این بیماری به نژاد، جنس و وراثت بستگی ندارد و در کل دنیا 250 بیمار با آن درگیر هستند.»

به گزارش سلامت نیوز، عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران در تشریح بیماری گروهام استوارت که استخوان‌های بدن را درگیر می‌کند، در گفت‌وگو با فرهیختگان گفت:‌ «درمان این شکستگی‌ها بسیار سخت است و باید بیمار تحت عمل جراحی قرار بگیرد تا بتوان نسج غیرطبیعی استخوان را برداشت، شکستگی را با پلاتین فیکس و بعد به بیمار مغز استخوان تزریق کرد. این بیماری، بیماری نادری است که در کشور تنها با یک نمونه از آن مواجه شدیم. در این بیماری شکستگی روی استخوان بیمار با کوچک‌ترین ضربه صورت می‌گیرد و به جای استخوان، نسج عروقی جای استخوان را پر می‌کند. »
عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه علت این بیماری هنوز مشخص نیست، گفت: «این بیماری به نژاد، جنس و وراثت بستگی ندارد و در کل دنیا 250 بیمار با آن درگیر هستند.»
وی تاکید کرد: «این بیماری در سه دهه اول زندگی بروز می‌کند و در برخی موارد تا جایی پیش می‌رود که منجر به مرگ بیمار می‌شود. اگر در استخوان جمجمه و قفسه سینه ایجاد شود، کشنده و در صورتی که استخوان ستون فقرات را درگیر کند فلج‌کننده است. البته خوشبختانه این بیماری در 70 درصد موارد خود به خود خاموش می‌شود.»
وی درباره درمان این بیماری نیز گفت: «روش‌های زیادی درباره درمان آن ذکر شده اما تاکنون تاثیر درمان‌کنندگی قطعی نداشته است. آخرین روش درمانی پرتودرمانی است که می‌تواند به صورت موضعی بیماری را کنترل کند.»
عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: «مشکل این بیماران ابتدا به صورت درد بروز پیدا می‌کند و بعد به صورت شکستگی پاتولوژیک دیده می‌شود. در هر شکستگی ممکن است بیمار نیازمند فیزیوتراپی باشد اما برای این بیماران، فیزیوتراپی باید با مهارت بالا انجام شود، چراکه در غیر این صورت ممکن است منطقه دیگری از استخوان بیمار دچار شکستگی شود. در ایران یک نمونه از این بیماری مشاهده شده است.
این بیماری در این فرد از 18 سالگی مشاهده شد، و تا الان که بیمار در 30 سالگی است، ادامه داشته است. این بیماری از آرنج دستان او آغاز شده و توانستیم با چندین عمل جراحی گسترش این بیماری در استخوان‌های وی را کنترل کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha