حمام کردن روزانه کودکان بیمار با حوله‌های استریل‌شده، احتمال عفونت‌های جریان خون را تا 59 درصد کاهش می‌دهد.

سلامت نیوز:حمام کردن روزانه کودکان بیمار با حوله‌های استریل‌شده، احتمال عفونت‌های جریان خون را تا 59 درصد کاهش می‌دهد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد حمام کردن روزانه کودکان بیمار با حوله‌های یک بار مصرف و استریل‌شده با دو درصد کلر «هگزیدین گلوکونات» (CHG) احتمال عفونت‌های جریان خون را تا 59 درصد پایین آورده و در میزان هزینه‌های بیمارستانی کاهش چشمگیری را به دنبال دارد.


پزشکان آمریکایی در این مطالعه به بررسی تاثیر انجام حمام روزانه با حوله ضدعفونی شده با CHG در کودکان بیمار پرداختند. کلر هگزیدین گلوکونات ماده ضدمیکروبی است که میکروب‌های پوست بیمار را برای مدت زمان طولانی از بین می‌برد.
پیش از این در بیمارستان‌ها ماده CHG برای حمام کردن روزانه و به منظور کاهش احتمال عفونت‌های جریان خون در بخش هماتولوژی کاربرد داشته که موفق‌آمیز بوده است.


به گزارش ساینس دیلی، پزشکان آمریکایی همچنین با بیان اینکه «کانتر وریدی» مرکزی که در رگ قفسه سینه یا گردن بیمار به منظور انتقال خون یا دارو قرار داده می‌شود، خود راهی برای وارد کردن میکروب به بدن است، اظهار داشتند: پیش از شروع مطالعه میزان عفونت خونی در بیمارستان 269 تخت‌خوابی Riley در دانشگاه ایندیانا 22 مورد بوده که پس از اجباری شدن استفاده از حوله‌های استریل به مدت شش ماه، تعداد موارد عفونت جریان خونی به 9 مورد کاهش پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha