زندگی بی‌تحرك روزانه به اندازه كشیدن سیگار، ابتلا به دیابت و خوردن تنقلات مضر، خطرناك و كشنده است.

بی‌تحركی و عدم فعالیت بدنی یا به عبارت دیگر پشت میز نشینی كه ضرورت زندگی شهری است در كنار چاقی و اضافه وزن خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای قلبی را افزایش می‌دهد.

این تحقیق جدید كه از سوی دانشگاه‌های كویینزلند و ملبورن انجام گرفته نشان می‌دهد كه ممكن است نیم ساعت ورزش كردن برای هر كسی در شرایط زندگی امروز امكانپذیر نباشد.

اما خبر خوب این است كه می‌توان مشكل ساعت‌ها نشستن روی صندلی را با پیاده روی در اطراف خانه یا اداره جبران كرد. نشستن به مدت طولانی در ساعات روز باعث افزایش اندازه دور كمر می‌شود كه این خود نشانه مهمی از بروز بیماریهای مختلف و خطرناك است كه سلامت انسان را تهدید می‌كند. این بی تحركی ارمغان زندگی مدرن امروزی است.

محققان می‌گویند: زیاد نشستن حتی می‌تواند مزایای ورزش كردن را نیز از بین ببرد. در این تحقیق 168 داوطلب به مدت هفت روز مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفتند.

بر اساس این تحقیق، صرف نظر از اینكه این افراد چه مقدار ورزش سبك یا سنگین انجام می‌دادند معلوم شد؛ افرادی كه در طول روز به دفعات بیشتر از روی صندلی بلند می‌شوند و راه می‌روند به مراتب سالمتر هستند و اندازه دور كمر آنها كمتر است.

جزئیات این پژوهش در مجله «دیابت كر» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha