وزیر بهداشت با اشاره به دوران 30 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: شرایط به گونه ای پیش رفته که موجب کاهش فاصله بین فقیر و غنی در بهره مندی از سلامت شده است.

دکتر کامران باقری لنکرانی در روز پایانی دومین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که در تهران برگزار می شود با بیان اینکه بحران مالی جهانی و آثار سوء آن بر اقتصاد کشورهای مختلف به خوبی قابل مشاهده است افزود: در عصری به سر می بریم که جنگها و منازعات همچون حمله رژیم صهیونیستی به غزه برخی بیماریهایی را به همراه آورده که گمان می رفت در این وسعت دیده نشود.

وزیر بهداشت با طرح این سئوال که چرا باید در حالی که ثروت عمومی جهان رو به افزایش است و هر روزه شاهد افزایش تجهیزات و فناوریهای نوین پیشیگری و بازتوانی بیماریها هستیم هنوز با معضلاتی اینچنینی دست به گریبان باشیم افزود: آمارهای جهانی از افزایش روزانه فاصله شاخصها بین ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای دنیا حکایت دارد که این موضوع نشان می دهد در دستیابی به اهداف خود در هزاره سوم موفق نبوده ایم.

لنکرانی خاطرنشان کرد: در برخی کشورها مرگ و میر نوزدان و مادران افزایش یافته و با کاهش امید به زندگی برخی کشورها مجبورند از بودجه های ناچیز بهداشت خود بکاهند تا اقساط خود را بپردازند و از این بودجه مردم محور و هدفمند استفاده نمی کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جهان امروز قربانی خودخواهیهای گروهی معدود است که برای دیگران هیچ ارزش و اهمیتی قائل نیستند گفت: ملتهای مسلمان باید با بهره مندی از تعالیم اسلامی در برابر این امواج با انسجام همچون بنیانی استوار حرکت کنند.

وی گفت: امروزه شاهد توانمندی کشورهای اسلامی در تمامی عرصه ها هستیم که اگر با خرد جمعی و توکل و ایمان رفع شود شاهد معجزه جدیدی در این غم خواهیم بود.

لنکرانی با اشاره به موفقیتهای 30 سال گذشته کشورمان گفت: آنچه که امروز در دستاوردهای علمی به دست آورده ایم محصول توکل به خدا و اعتماد به توانمندیهای بومی است که در شرایط تحریم صورت گرفت.

وی علم و فناوری را میراث همه ملتها دانست و تاکید کرد: نباید از آن برای زورگویی استفاده کرد.

لنکرانی شرایط 30 ساله گذشته کشورمان را کاهش محسوس فاصله بین فقیر و غنی در بهره مندی از سلامت عنوان کرد و از کشورهای عضو کنفرانس اسلامی خواست تا با مشارکت جدی تر خود در این حرکت جمعی هر چه بیشتر حرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha