دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 153237

اختلال‌های هورمونی، کم‌آبی و خشکی پوست، استفاده مکرر از خوشبو‌کننده‌ها و حتی تراشیدن موها با تیغ می‌تواند باعث تیرگی زیر بغل شود. افرادی که زیربغلشان تیره‌ است، معمولا لباس‌های آستین کوتاه نمی‌پوشند و در مجلس دستانشان را از ترس نمایان شدن این تیرگی بالا نمی‌برند. برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی وجود دارد.

سلامت نیوز: اختلال‌های هورمونی، کم‌آبی و خشکی پوست، استفاده مکرر از خوشبو‌کننده‌ها و حتی تراشیدن موها با تیغ می‌تواند باعث تیرگی زیر بغل شود. افرادی که زیربغلشان تیره‌ است، معمولا لباس‌های آستین کوتاه نمی‌پوشند و در مجلس دستانشان را از ترس نمایان شدن این تیرگی بالا نمی‌برند. برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، برخی از راه‌های ساده را که در خانه با هزینه کم‌قابل اجراست، مرور می‌کنیم:


1. اگر احساس می‌کنید تراشیدن موی زیر بغل با تیغ باعث تیرگی این ناحیه شده، از روش موزدایی دیگری استفاده کنید.

2. استفاده زیاد از ضدتعریق‌ها مانع تنفس پوست می‌شود و در صورتی که به این محصولات حساسیت داشته باشید، به مرور زمان خاراندن ناحیه باعث تیرگی زیر بغل می‌شود.

3. هر بار زیاد عرق کردید یا ورزش کردید، زیر بغلتان را با آب بشویید و خشک کنید.

4. لباس‌های نخی، بدن را خنک‌تر نگه می‌دارند و جلوی تعریق بیش از حد را می‌گیرند.

5. استفاده از کرم‌های موبر به مرور‌زمان زیر بغل را سیاه می‌کند.

6. قبل از دوش گرفتن 15 دقیقه لیمو زیر بغل بمالید و با حرکات چرخشی ناحیه را ماساژ دهید. اسید سیتریک موجود در لیمو به سفید شدن زیر بغل کمک می‌کند.

7. می‌توانید از کرم‌های لایه‌بردار صورت استفاده کنید یا در خانه شکر و عسل یا نمک و روغن‌های گیاهی را با هم مخلوط کنید و به پوستتان بزنید.

8. سرکه ماده‌ای طبیعی است که نه‌تنها به سفید شدن پوست بلکه به از بین رفتن بوی ناخوشایند زیر بغل کمک می‌کند. هفته‌ای یک بار دستمالی را به سرکه طبیعی سیب آغشته کنید و به زیر بغل بزنید.

منبع: Ameliore ta sante

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha