صبح امروز بیش از صد پرستار در بیمارستا‌ن‌های مدرس،‌ شهدای تجریش، رسول اکرم(ص)، بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان بهارلو و همینطور در بیمارستان‌های سه استان بزرگ کشور به اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اعتراض کرده و با معلق کردن کار، مقابل بیمارستان‌های خود تجمع کردند.

اعتراض پرستاران در 4 استان کشور به طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

سلامت نیوز: صبح امروز بیش از صد پرستار در بیمارستا‌ن‌های مدرس،‌ شهدای تجریش، رسول اکرم(ص)، بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان بهارلو و همینطور در بیمارستان‌های سه استان بزرگ کشور به اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اعتراض کرده و با معلق کردن کار، مقابل بیمارستان‌های خود تجمع کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، یکی از پرستاران بیمارستان رسول اکرم(ص) که به همراه تعدادی از همکارانش مقابل بیمارستان تجمع کرده‌ است به خبرنگار آنا گفت: متاسفانه این طرح بسیار ناعادلانه و غیر منصفانه است، زیرا به گفته وزارت بهداشت پرداخت به پرستاران بر اساس میزان و نحوه عملکرد صورت می‌گیرد در حالی که امروز شاهدیم بسیاری از افرادی که فعالیت نسبتا کمتری داشته‌اند مبالغ هنگفت مثلا حدود 40 میلیونی دریافت کرد‌ه‌اند و از سویی دیگر برخی از پرستاران حتی کارانه چند هزار تومانی خود را نیز دریافت نکردند.

همچنین دبیرکل خانه پرستار در خصوص تجمع امروز پرستاران بیمارستان‌های تهران، گفت: امروز بیش از صد پرستار در بیمارستا‌ن‌های مدرس،‌ شهدای تجریش، رسول اکرم و بیمارستان امام خمینی و بیمارستان بهارلو به اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اعتراض داشتند.

محمد شریفی مقدم در تشریح طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد گفت: این طرح از سال گذشته پس از اجرای سه برابر شدن تعرفه‌های پزشکی از سوی وزارت بهداشت جایگزین طرح کارانه شد که البته اساس این طرح از ابتدا تبعیض آمیز و غیر عادلانه بود.

به گفته وی از حدود یک ماه پیش تاکنون پرداخت مابه‌التفاوت 6 ماهه دوم سال 93 پرستاران آغاز شده است که متاسفانه پس از آغاز این پرداخت‌ها در بیمارستان‌ها تجمع‌ اعتراضی پرستاری را در پی داشته است.

دبیر کل خانه پرستار ادامه داد: در روزهای اخیر در بیمارستان کامکار، بیمارستان نکویی و بیمارستان شهید بهشتی شهر قم، بیمارستان رازی، بیمارستان امام حسین و بیمارستان شهدا تبریز نیز تجمعاتی نسبت به اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد صورت گرفته است. همچنین امروز نیز در تبریز، اهواز و بیمارستان الزهرا اصفهان پرستاران تجمع کرده‌اند.

شریفی مقدم تصریح کرد: متاسفانه مدیران و روسای بیمارستان‌ها به جای حمایت و دل‌جویی از پرستاران تجمع کننده با زبان تحقیر و توهین و تهدید به اخراج با پرستاران صحبت کرده‌اند به طوری که حتی مدیر یکی از همین بیمارستان‌ها به پرستاران خود اعلام کرده است: «نیروهای خدمات نیز می‌توانند کار شما پرستاران را انجام دهند.»

وی یادآور شد: متاسفانه مسئولان بیمارستان‌ها هیچ توجهی به خواسته‌ها و مطالبات پرستاران خود ندارند و این بی‌توجهی‌ها وضعیت را بحرانی‌تر خواهد کرد و مسئولیت این اعتراضاتِ در حال گسترش پرستاران، با وزارت بهداشت است زیرا طرحی را اجرا می‌کند که مورد اعتراض جامعه پرستاری کشور است و این طرح بسیار غیر شفاف و پیچیده است و حتی فاصله طبقاتی بسیاری بین جامعه پزشکی و پرستاری ایجاد کرده است.

دبیر کل خانه پرستار گفت: وقتی وزیر بهداشت به جای آرام کردن جو و فضای اعتراض آمیز پرستاران، تجمعات آنان را کف خیابانی اعلام می‌کند، دیگر از مدیران و روسای بیمارستانی چه انتظاری داریم که به خواسته‌های پرستاران توجه کنند. بنابراین این اعتراضات جامعه پرستاری نتیجه عملکرد دو ساله وزارت بهداشت است که فشارهای بسیاری را به جامعه پرستاری وارد کرده است که امروز زخم پرستاران سر باز کرده است.

شریفی مقدم گفت: وزارت بهداشت به جای اینکه راه چاره و راهکاری برای مشکلات و مسائل پرستاران پیدا کند، سیاست تهدید و توهین و تحقیر پرستاران را در پیش گرفته است در حالی که حضور مسئولان وزارت بهداشت در کنار پرستاران می‌تواند تا حدی التهابات را آرام کند. نتیجه این سیاست‌های وزارت بهداشت، تجمعات هر روزه پرستاران کشور خواهد بود بنابراین ما نگرانیم که این موضوع به بحران اجتماعی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha