مدیر دفتر هماهنگی تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر نحوه داوری دهمین دوره کنگره تحقیقاتی دانشجویان علوم پزشکی گفت: معیارهای انتخاب داوران با تصویب در شورای سیاستگذاری کمیته های تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت تغییر کرد.

دکتر محمد حسن قوسیان در گفتگو با مهر افزود: دانشجویان در انتخاب داوران نقش عمده ای دارند و امسال با تغییر نحوه انتخاب داوران، تعداد داوران از 24 نفر به 50 نفر افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: تعیین معیارهای داوران و تغییرات داوری مقالات به تصویب شورای سیاستگذاری کمیته های تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت رسیده است و داوران پس از معرفی از سوی دانشگاهها و بررسی رزومه کاری آنها انتخاب می شوند.

قوسیان اضافه کرد: افرادی که از شرایط علمی بهتری برخوردارند به عنوان داور مقالات در نشست دبیران و سرپرستان کمیته های تحقیقات دانشجویی انتخاب می شوند. این افراد پس از آموزش های اولیه، مراحل داوری مقالات را از ابتدای سال آینده آغاز می کنند.

وی تاکید کرد: امروز آخرین مهلت ارسال مقالات به دهمین دوره از کنگره است و تاکنون نیز یک هزار و 200 مقاله و بیش از 50 درخواست برای برگزاری کارگاه ارائه شده است. مقالات ارسالی در حوزه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و علوم پایه بوده و نسبت به سال گذشته نیز افزایش داشته است.

مدیر دفتر هماهنگی تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت از برگزاری گردهمایی دبیران و سرپرستان کمیته های تحقیقات دانشجویی در روز جمعه 16 اسفند ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز خبر داد.

دهمین کنگره تحقیقات دانشجویان علوم پزشکی اردیبهشت ماه 88 به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha