سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 15328

روانشناسان اعلام كردند: پول و میزان ثروت هیچ تاثیر مثبت یا منفی روی سلامت جسم و روان ندارد.

محققان می‌گویند: هیچ كس نمی‌تواند با پول شادی بخرد و ثروت لزوما روی سلامت اشخاص تاثیر مثبت یا منفی نمی‌گذارد.

پروفسور ریچارد لایارد، محقق و متخصص معروف آمریكایی در این باره اظهار داشت: هدف نهایی خط مشی عمومی این است كه مردم را شادتر كنیم.

وی با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان «ركود اقتصادی: سلامت و شادمانی» قصد داشته كه ایده‌های خود را با سایر متخصصان در این زمینه در میان بگذارد.

پروفسور لایارد مسائل مختلفی از جمله تاثیر برنامه‌های رفاهی و كاری را مورد توجه قرار خواهد داد و به مداركی دست خواهد یافت كه نشان می‌دهد چطور تجارب مثبت می‌توانند در پیشگیری از بروز منفی ترین تاثیرات بیكاری كمك كنند.

لایارد قرار است در نخستین كنفرانس برنامه ریزی شده در این خصوص از سوی شورای تحقیقات اجتماعی و اقتصادی آمریكا سخنرانی كند.

در این كنفرانس متخصصان و اساتید دیگری نیز كه روی این موضوع تحقیق و بررسی كرده‌اند، حضور یافته و ایده‌های خود را ارائه خواهند كرد. محور این مطالعات نحوه تاثیر ركود اقتصادی روی قشرها و گروه‌های مختلف جامعه است و بر اساس یافته‌های مشترك محققان؛ تاثیرات منفی این موضوع روی سلامت جوانان بسیار بیشتر است. از سوی دیگر پروفسور مل بارتلی یكی دیگر از كارشناسان این حوزه در تحقیقات خود نشان داده است كه ثبات شغلی تاثیر مثبتی روی سلامت جسم و روان افراد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha