دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 153300

نگرانی‌های اخیر جامعه‌ی پرستاری طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد است. آن‌ها خواستار عدم اجرای این طرح هستند، چرا که معتقدند طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد تنها به جیب پزشکان کمک می‌کند، و به بهبود وضع آن‌ها کاری ندارد.

سلامت نیوز:نگرانی‌های اخیر جامعه‌ی پرستاری طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد است. آن‌ها خواستار عدم اجرای این طرح هستند، چرا که معتقدند طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد تنها به جیب پزشکان کمک می‌کند، و به بهبود وضع آن‌ها کاری ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، با این که حرفه پرستاری ترکیبی از عطوفت ، مهربانی و کمک به هم‌نوع است اما این روزها بال‌های محبت آن شکسته شده است، چندی است پرستاران چشم انتظار عدالت شغلی و توجه ویژه مسئولین و مدیران برای حمایت و پشتیبانی از این فرشته‌های بال شکسته هستند.

پای درد و دل عده‌ای از آنها که نشستیم دیدیم حرف از مشقت و سختی کار نیست، حرف‌ آنها چند خواسته‌ کوچک برای مسئولین و بزرگ و راهگشا برای امدادگران جامعه است.

وعده‌ای که هنوز محقق نشده است
پرستاران خواستار دریافت کارانه سال 94 خود هستند که ظاهرا مبلغ این کارانه‌ها میلیونی هم شده است، البته هرچند در برخی بیمارستان‌‌ها کارانه‌ها پرداخت شده اما بقیه پرستاران هم به انتظار دریافت مزدی برای تلاش نشسته‌اند.

مهارتی‌ها به یاری پرستاران می‌آیند
کمبود درآمد، حجم بالای کار، شیفت‌ های متعدد و دیگر سختی‌های این حرفه موجی را در خصوص کمبود پرستار در جامعه به راه انداخته بود، بر این اساس مسئولین تصمیم گرفتند پرستاران مهارتی را برای یاری آن‌ها تربیت کرده و به کمک آن‌ها بفرستند.

اما ظاهرا پرستاران معتقدند که چهار سال درس خواندن و زحمت کشیدنشان با این کار نادیده گرفته می‌شود.

پرستاران می‌گویند بهتر است به جای اعزام پرستاران مهارتی، از پرستاران شرکتی یا تحصیل کرده‌ای که بیکار هستند کمک بگیرند.

طرحی به نام پرستاران و . . . 
از دیگر نگرانی‌های اخیر جامعه‌ی پرستاری طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد است. آن‌ها خواستار عدم اجرای این طرح هستند، چرا که معتقدند طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد تنها به جیب پزشکان کمک می‌کند، و به بهبود وضع آن‌ها کاری ندارد.

محمد میرزا بیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور نگاه خوشبینانه تری به این موضوع دارد و در خصوص جزئیات اعتراض پرستاران می‌گوید: نگرانی جامعه‌ی پرستاری در رابطه با نوع و شکل اجرای این طرح است.

پرستاران عزیز در مورد مسائلی همچون سابقه خدمت و محاسبه امتیازاتشان نگران هستند که باید گفت این موارد کاملا قابل حل است.

همچنین وی تصریح کرد: تاکنون این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده و طبق دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اگر این طرح موفق باشد، ادامه پیدا می‌کند و در غیر این صورت اصلاحاتی در آن صورت می گیرد.

ارتقا جایگاه پیام‌آوران سلامت
در واقع پرستاران پیام آوران بی‌نام و نشان سلامتی، خواهان تحقق ارزش واقعی جایگاه خود هستند خواسته ای که سال ها بر آن تاکید داشته‌اند اما محقق نشده است .

امید است پرستاران که از قدیم در پی انجام وظیفه‌ خود بوده‌اند به جایگاه واقعی پرستار در جامعه برسند و دیگر این همه دلگیر نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha