دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 153309

محققان آمریکایی می گویند: شروع غذا با مصرف سبزیجات و پروتئین و اتمام آن با کربوهیدرات ها احساس سیری بیشتری به انسان می دهد.

سلامت نیوز:محققان آمریکایی می گویند: شروع غذا با مصرف سبزیجات و پروتئین و اتمام آن با کربوهیدرات ها احساس سیری بیشتری به انسان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان کالج پزشکی ویل کورنل در نیویورک می گویند: این خاصیت به این دلیل است که پروتیین روند آزاد سازی کربوهیدرات ها را در جریان خون آهسته می کند و از بالا رفتن سریع قند خون و در پی آن افت قند خون و احساس گرسنگی پیشگیری می کند.

پزشکان می گویند: این نتایج به ویژه برای افراد دیابتی که باید کنترل شدیدی بر قند خون خود داشته باشند، حائز اهمیت است.افراد دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به دیابت نوع دو بعد از صرف غذایی که با مصرف سبزیجات یا پروتیین آغاز می شود و با کربوهیدرات به پایان می رسد، احساس بهتری دارند. 

به گزارش پایگاه اینترنتی یاهو هلث، محققان می گویند: مصرف بروکلی و گوشت مرغ قبل از مصرف نان و آب میوه با پایین آمدن سطح قند خون در دو ساعت بعدی ارتباط دارد.دکتر لوییس آرون نویسنده ارشد این مطالعه از کالج پزشکی ویل کورنل در نیویورک گفت: با مشاهده نتایج این مطالعه ، بسیار تشویق شدیم زیرا افراد بطور بالقوه می توانند از این موضوع نفع ببرند.دیابت نوع دو رایج ترین شکل دیابت است و اغلب با چاقی ارتباط دارد. در این بیماری سلول های بدن نسبت به هورمون انسولین مقاوم می شوند و یا اینکه بدن مقدار کافی انسولین درست نمی کند.انسولین به سلول های بدن کمک می کند تا از گلوکز موجود در خون برای سوخت استفاده کند.این مطالعه در مجله Diabetes Care منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha