دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 153327

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان داده است که گرسنگی و کاهش دریافت غذا، باعث کاهش پیشرفت بیماری آرتریت روماتوئید می‌شود.

سلامت نیوز:رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان داده است که گرسنگی و کاهش دریافت غذا، باعث کاهش پیشرفت بیماری آرتریت روماتوئید می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر باقر لاریجانی با اشاره به این مطلب که بیماری آرتریت روماتوئید اثرات قابل توجهی بر زندگی و سلامت افراد دارد، گفت: درد، تورم، سفتی صبحگاهی و محدودیت در حرکت مفاصل از علایم این بیماری التهابی است که به طور عمده مفاصل مچ و انگشتان دست را درگیر می‌کند.
وی اضافه کرد: بهبود علایم این بیماری پس از گرسنگی متوسط و پرهیز از پرخوری، به دلیل تغییر در ترکیب چربی‌های بدن، به خصوص چربی‌های موجود در سطح سلول‌های بدن است.
لاریجانی تاکید کرد: گرسنگی متوسط و برنامه غذایی گیاه‌خواری یعنی استفاده از انواع مواد غذایی گیاهی می‌تواند باعث بهتر شدن علایم بیماری آرتریت روماتوئید شود. در ماه رمضان می‌توان با روزه داری و کاهش کالری دریافتی و حذف غذاهایی که باعث بدتر شدن و تشدید علایم این بیماری می‌شوند، از پیشرفت این بیماری جلوگیری کرد.
رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که استفاده از انواع گوشت قرمز، روغن حیوانی، افزایش مصرف شیر، میوه‌ها و سبزیجات در ماه رمضان می‌تواند سبب کاهش علایم این بیماری در افراد شود، در پایان اظهار کرد: با استفاده از یک برنامه غذایی خاص و حذف برخی غذاها علایم این بیماری را که شامل مفاصل دردناک، تورم و سفتی صبحگاهی است، کاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha