چهارمین کنگره بین المللی سرطان پستان ، 14 الی 16 اسفند ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز ، این کنگره با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن های علمی و سازمانهای مردم نهاد مرتبط با سرطان از سوی مرکز تحقیقات سرطان برگزار می شود.

بر اساس این گزارش ، دکتر محمد اسماعیل اکبری ، رئیس مرکز تحقیقات سرطان و رئیس کنگره در این باره گفت : نیمی از جمعیت ما را خانم‌ها  تشكیل می‌دهند و سرطان سینه یكی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین خانم‌هاست، و بر طبق ‌آمار رسمی جهان میزان ابتلا به سرطان سینه در آقایان نسبت به زنان 1% است كه این میزان در ایران 4% است.یعنی مردان ایرانی 4 برابر مردان خارجی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

وی افزود :  در بین زنان ایران هر ساله حدود 6500 مورد جدید ابتلا به سرطان پیدا می‌شود كه با توجه به طول عمر این گروه از بیماران هر ساله 50 تا 60 هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران داریم. وی گفت: سرطان سینه همچنین شایع‌ترین سرطان در بین زنان ایرانی است كه عمده مرگ این زنان بین سنین 40 تا 50 سالگی روی می‌دهد. بررسی و مطالعه سرطان سینه در ایران حاكی از آن است كه ما با سرطان تهاجمی‌تری مواجه هستیم و به دلیل فرهنگ دینی ملی ما كه مادران ستون اصلی خانواده هستند این سرطان از نظر اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بار بسیاری را برای خانواده دربر دارد.

گفتنی است  در این کنگره ، متخصصان سرطان شناسی از ایران ، امریکا ، انگلستان و فرانسه در مورد ابعاد مختلف سرطان پستان سخنرانی خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha