مدیر بیمارستان سلمان یاسوج با ابراز گلایهمندی از وضعیت کنونی این بیمارستان تصریح کرد: فضای کنونی بیمارستان سلمان یاسوج زیبنده جانبازان و ایثارگران نبوده و بارها این وضعیت را از طریق رسانه‌‌های استانی اعلام کرده‌ایم.

سلامت نیوز:مدیر بیمارستان سلمان یاسوج با ابراز گلایهمندی از وضعیت کنونی این بیمارستان تصریح کرد: فضای کنونی بیمارستان سلمان یاسوج زیبنده جانبازان و ایثارگران نبوده و بارها این وضعیت را از طریق رسانه‌‌های استانی اعلام کرده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس  منوچهر هرمزپوردر یاسوج با اشاره به وضعیت بیمارستان اعصاب و روان تک تخصصی روانپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اکثر کسانی که در بیمارستان سلمان بستری هستند بازماندگان جنگ بوده و باید خدمات بهتری به این قشر سرافراز ارائه کرد.


مدیر بیمارستان سلمان یاسوج با تاکید بر اینکه بیشترین فشار درمانی جانبازان به خانواده‌هایشان سرایت کرده و همه به نوعی در مقابل آنها مسئول هستیم، گفت: همه ما به عنوان مسئول کشوری، لشکری و استانی در مقابل درمان بیماران اعصاب روان مسئول هستیم و باید پیگیر مشکلات آنها باشیم تا کمتر فشاری به خانواده‌های آن‌ها وارد نشود.


این مقام مسئول، بیشترین مشکلات و معضلات جانبازان کهگیلویه و بویراحمد را اشتغال فرزندان آنها عنوان کرد و گفت: این بازماندگان هشت سال جنگ تحمیلی با وجود مشکلات جسمی و روحی که دارند همواره بر نبود شغل مناسب برای ساماندهی فرزندان خود گلایه دارند.
هرمزپور خاطرنشان کرد: اشتغال فرزندان ایثارگران اولویت بندی شده و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تا کنون اقدامات خوبی در این راستا انجام داده که نتیجه بخش بوده است.


مدیر بیمارستان سلمان یاسوج بیان داشت: نامهای مزین به امضای استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان خطاب به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر رئیس جمهور و دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور رسیدگی به مشکلات فرزندان ایثارگران در استان ارسال شد.
هرمزپور ادامه داد: با توجه به اینکه هیچ کارخانه‌ای در استان وجود ندارد که فرزندان ایثارگران مشغول به کار شوند، بر همین اساس طی این نامه ارسال شده، مقرر شد تا از حضور فرزندان استان در دیگر استان‌ها استفاده کنند و تمهیدات لازم برای استانهای همجوار  چون بوشهر و خوزستان اتخاذ شود و کهگیلویه و بویراحمد را دریابند.
وی تعداد جانبازان کنونی بستری شده در بیمارستان سلمان یاسوج را 40 جانباز سرافراز عنوان کرد و گفت: تمام خدمات درمانی جانبازان اعصاب و روان به نحو مطلوب صورت می‌گیرد و هدف اصلی کادر درمانی بیمارستان بر این بوده تا جانبازان به سمت کارگاههای کار درمانی بروند تا از میزان مصرف قرض آنها کاسته شود.


هرمزپور با تاکید بر اینکه کار درمانی نسبتا 50 به 50 جوابگو است، گفت: با این اقدام سعی می‌شود ذهن جانباز بیشتر درگیر کار، ورزش و تفریح شود تا بر همین اساس و برنامهریزی اصولی و پزشکی متخصصان، میزان مصرفی داروها کاهش داده شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین مشکلات جانبازان بر دوش خانواده‌های آن‌ها است، خاطرنشان کرد: هر بیمار اعصاب و روان بر اساس تشخیص روانپزشک دوره درمانی مشخصی را طی می‌کند تا وضعیت آن بهبود یابد.


مدیر بیمارستان سلمان یاسوج در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت کنونی بیمارستان اعصاب و روان اذعان کرد: فضای کنونی زیبنده جانبازان و ایثارگران نبوده و بارها این وضعیت را از طریق رسانه‌‌های استانی اعلام کرده‌ایم ولی خبری مبنی بر همکاری، مساعدت و همراهی مسئولان نشد.
هرمزپور اذعان کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی چهار فصل و یاسوج شهری خوش آب و هواست میتوان با ساماندهی بیمارستان سلمان، استان‌های جنوب کشور را تحت پوشش قرار دهیم.


وی مهمترین مشکل بیمارستان سلمان یاسوج را ساختمان آن عنوان کرد و گفت: ساختمانی نیمه‌کاره در طرح پنج طبقه داریم که تاکنون نتوانسته‌ایم برای تکمیل آن اقدام کنیم و تنها چشم امید به اقدام مسئولان استانی داریم که تا کنون اقدامی صورت نگرفته و انتظار می‌رود همکاری و مساعدت لازم را متولیان امر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha