سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 153365

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند یکی از علل ایجاد میخچه است.

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های پوست و مو گفت: پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند یکی از علل ایجاد میخچه است.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر اکرم انصار اظهار کرد: در اثر اصطکاکی که بر روی پوست کف پا به وجود می‌آید پوست ضخیم‌تر شده و زمینه ایجاد میخچه فراهم می‌شود.


وی افزود: البته میخچه فقط در کف پا ایجاد نمی‌شود و ممکن است در کف دست نیز بوجود آید؛ مثلا کارگران و کشاورزانی که از بیل استفاده می‌کنند در طولانی مدت ممکن است در کف دست‌هایشان بر اثر اصطکاک ایجاد شده، میخچه شکل گیرد.


این متخصص بیماری‌های پوست تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل بوجود آمدن میخچه اصطکاک بر کف پا است، بنابراین واگیر ندارد. اما بسیاری از افراد به اشتباه میخچه را با زگیل یکی می‌دانند؛ باید گفت که این دو کاملا با یکدیگر متفاوت است. بیماران برای تشخیص اولیه میخچه حتما به پزشک مراجعه کنند تا با روش‌های درمانی بسیار ساده تحت درمان قرار گیرند.


وی اظهار کرد: روش درمانی میخچه منجمد کردن است که به سادگی در مراکز درمانی انجام می‌شود. میخچه هنگام راه رفتن و فشار آوردن به آن بسیار دردناک است و در صورت دست‌کاری و کندن پوست آن، زخمی شده و منجر به عفونت می‌شود.


انصار توصیه کرد: افراد از دست‌کاری و کندن میخچه پرهیز کنند. همچنین استفاده از اسید موجب فرو رفتن و زخمی شدن آن می‌شود.
وی تاکید کرد: بیماران دیابتی یا افرادی که در گردش خون اختلال دارند، هرچه سریع‌تر به درمان میخچه اقدام کنند؛ چراکه عدم درمان منجر به عفونت و انتشار آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha