وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر نسبت طلاق به ازدواج و اعتیاد در کشور افزایش یافته است.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر نسبت طلاق به ازدواج و اعتیاد در کشور افزایش یافته است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایلنا، علی ربیعی در مراسم افطاری خیرین که شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد با اشاره به خیر جمعی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای این موضوع، اظهار داشت: ما می‌توانیم از ظرفیت و پتانسیل اهالی رسانه و خبرنگاران برای گسترش خیر جمعی در جامعه استفاده کنیم.


وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر به خیر جمعی و توسعه آن در ابعاد مختلف بیش از گذشته نیازمندیم و در این مسیر بایستی به سرمایه اجتماعی و مسئولیت اجتماعی توجه شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد‌: سازمان بهزیستی محل مناسبی برای خیر جمعی و معاذت اجتماعی و سرمایه اجتماعی است و ما بنا داریم بهزیستی دولت محور را به بهزیستی جامعه محور تبدیل کنیم.
وی با اشاره به شعار سازمان بهزیستی کشور، بیان داشت: خانه‌محوری و بردن خدمات سازمان بهزیستی یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی در دوره جدید خواهد بود.


ربیعی با اشاره به اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سال گذشته، خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان از سوی دولت و 700 میلیارد تومان توسط مردم به سازمان بهزیستی کمک شد و ما بایستی با افزایش مشارکت‌های مردمی بتوانیم از ظرفیت فعلی جهت کمک بهتر به مددجویان و نیازمندان استفاده کنیم.
وی با اشاره به گونه‌های مختلف خیر جمعی و حمایت از مددجویان و معلولان سازمان بهزیستی، تصریح کرد: پزشکان نیز در این خیر جمعی حضور دارند و ما می‌توانیم از ظرفیت آنها نیز برای ارائه خدمات درمانی استفاده کنیم.
وی به ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: این موارد نیز از گونه‌های جدید خیر جمعی سازمان هستند که متناسب با شرایط افراد اجرا خواهد شد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مفهوم مشارکت تنها به دادن پول خلاصه نمی‌شود، گفت: ما بنا داریم با راه‌اندازی سایتی شرایطی را فراهم کنیم که خیرین در نحوه هزینه‌کردها و کمک‌هایشان به مددجویان سازمان بهزیستی نظارت داشته باشند.
وی با اشاره به خروج 3 هزار نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی در سال گذشته از مراکز این سازمان، بیان داشت:‌ ما بنا داریم با برنامه‌ریزی دقیق و مدون شرایطی را فراهم کنیم که پس از ترخیص نوجوانان و کودکان، حمایت‌ از این افراد ادامه پیدا کند.


ربیعی با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی و زنانه‌شدن آسیب‌ها در کشور، اظهار داشت:‌ در حال حاضر نسبت طلاق به ازدواج و مصرف اعتیاد در کشور افزایش یافته است و شاهد هستیم که مصرف اعتیاد به سمت صنعتی‌شدن و استفاده از داروهای جدید است.
ربیعی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران جهت درمان و حمایت از معتادان، اضافه کرد:‌ بنا داریم بخشی از خیر جمعی را در مراکز ترک اعتیاد و ساماندهی و درمان افراد معتاد برقرار کنیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به حذف یارانه افراد ثروتمند اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از حذف یارانه‌ها در جهت حمایت از مددجویان، معلولان و تامین مسکن و ایجاد اشتغال آنها استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha