عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان‌هایی که به صورت رسمی سیستم‌های دفع بهداشتی زباله‌های عفونی ندارند عموماً یا به علت نبود اعتبار برای خریداری و یا نبود فضای کافی برای نصب آن اقدامی نمی‌کنند، که این امر برای سلامتی مردم خطر دارد.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان‌هایی که به صورت رسمی سیستم‌های دفع بهداشتی زباله‌های عفونی ندارند عموماً یا به علت نبود اعتبار برای خریداری و یا نبود فضای کافی برای نصب آن اقدامی نمی‌کنند، که این امر برای سلامتی مردم خطر دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، احمد آریایی‌نژاد ‌افزود: نیاز به وجود مراکز درمانی سبب شده است خطاهای بزرگ و مهم این مراکز به علت نبود آگاهی از خطرات این خطاها نادیده گرفته شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نصب نشدن دستگاه‌های زباله‌سوز بیمارستانی در 10 درصد بیمارستان‌ها، ‌اظهار کرد: اینکه این تصور وجود داشته باشد که در 90 درصد بیمارستان‌های کشور زباله‌های عفونی به روش بهداشتی در حال امحا شدن است موضعی است که نمی‌توان به صراحت در مورد آن اظهارنظر کرد.


وی با بیان اینکه برخی مراکز بهداشتی و درمانی کشور معدن تولید و پخش ویروس و میکروب هستند، افزود: مسئولان وزارت بهداشت درگام اول باید وضعیت تولید زباله‌های عفونی را در بیمارستان‌ها بررسی و در گام بعدی با کمک شهرداری‌ها نسبت به حمل و نقل بهداشتی و امحا درست این زباله‌ها اقدام کنند.
آریائی‌نژاد نبود انگیزه کافی برای جمع‌آوری درست و اصولی زباله‌های عفونی در برخی بیمارستان‌ها را عاملی برای بی‌توجهی به سلامت مردم عنوان کرد و گفت: وقتی برخی مسئولان احساس کنند که ناظر و رصدکننده‌ای برای اعمال آن‌ها نیست و فشاری برای اجرای درست قوانین وجود ندارد آن‌ها نیز در مورد ضرورت اجرای قانون بی‌تفاوت می‌شوند.


نماینده مردم ملایر ‌با تأکید بر اینکه همین بی‌تفاوتی می‌تواند تبعات سنگین بهداشتی در جامعه به همراه داشته باشد،‌ ادامه داد: باید نواقص را به صورت جدی مورد بررسی قرار داد و با برنامه‌ریزی برای حل آن اقدام کرد و برای انجام آن مسئولان باید با وجدان کاری و انضباط اجتماعی با برنامه اقدام جدی برای حل نواقص موجود داشته باشند.
وی ‌تصریح کرد: باید در مراکز بیمارستانی که دستگاه‌های زباله‌سوز و یا سیستم‌های اتوکلاو نصب نشده است هرچه سریعتر با تدبیر لازم این امکانات مستقر شود تا از ایجاد نگرانی‌های بهداشتی و زیست‌محیطی ناشی از ورود زباله‌های عفونی به جامعه جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha