افطاری موسسه خیریه امام علی(ع) با ایتام و مسئولان، در فضایی ساده برگزار شد.

سلامت نیوز:افطاری موسسه خیریه امام علی(ع) با ایتام و مسئولان، در فضایی ساده برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در ایام ماه مبارک رمضان بازار افطاری ها داغ داغ است. از افطاری های سیاسی گرفته تا افطاری های ویژه هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران و حتی سران قوا ... البته در این میان چند عکس یادگاری هم در رسانه ها منتشر می شود که نامش افطاری با ایتام است. حالا چقدر این افطاری ها در فرهنگ جامعه تاثیر دارد و چه خیر و برکتی برای ایتام و نیازمندان که فلسفه ماه مبارک رمضان است خواهد داشت خدا می داند.


ساعت ۱۹ حوالی میدان نماز شهر ری (منطقه ۲۰ تهران) و مکان فرهنگسرای ولا است. موسسه خیریه امام علی(ع) که در تابلوی خود حمایت از زنان بی سرپرست را هدف قرار داده میزبان سفره افطاری ایتام است. گرمای سالن اجتماعات فرهنگسرا داستان همیشگی عدم امکانات لازم را کلید می زند اما مددجویان این موسسه هر یک روی صندلی های خود نشسته و برنامه ها را دنبال می کنند. از تقلید صدا و موسیقی گرفته تا سخنرانی ها اما نکته مثبت این است که در این همایش به رغم سایر همایش ها سخنران ها بیشتر از ۴ دقیقه صحبت نمی کنند.


شرمندگی نماینده تهران از ایتام
جمالی پور فرماندار شهرستان ری که عنوان معاون استاندار هم دارد در جمع مددجویان گفت: دولت یازدهم می خواهد تمام امور را به خود مردم واگذار کند تا بار سنگین این امور از دوش دولت برداشته شده و دولت چاباک تر حرکت کند. البته اینگونه حمایت های موسسات خیریه برای مردم و دولت برکت دارد و یک کار انسانی است که دین اسلام هم به آن تاکید شده است.


سخنران بعدی علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس خانه کارگر بود که گفت: بهتر است خیرین دور هم جمع شده و تعداد کارهای خیر را افزایش دهند. من می گویم که شرمنده هستیم که پدران کم توجهی بودیم. شرمنده هستیم که به ایتام کم توجه هستیم که امیدواریم کاستی ها توسط خیریه ها تامین شود.


در میان مراسم همچنان بر آمار تعداد میهمانان اضافه می شد. پیرزنی عصا زنان با سختی خود را به سالن رساند. وقتی از وی سئوال کردیم چرا آمدی گفت: خانه می خواهم.... فقط خانه. گفته اند خیریه امام علی بیچارگان را خانه دار می کند... مجری برنامه هم چندین بار اعلام کرد که نیازمندان اگر می خواهند صاحب خانه شوند نام خود را در خیریه ثبت کرده تا اقدامات لازم انجام شود! وقتی از مدیر موسسه خیریه امام علی (سید اکبر کساء) سئوال کردیم دیدیم حقیقت دارد و موسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری غیر از توانمند سازی مناطق محروم کشور و حمایت از زنان خود سرپرست دستی هم در خانه دار ککردن مددجویان و نیازمندان خود دارد.


صدای ربنا بلند می شود و میهمانان و مسئولان همراه با مددجویان به سمت سالن غذا خوری می روند. اما نه شبیه به سالن غذاخوری بود و نه تالار ... سالن والیبال و بستکبال فرهنگسرا بعلاوه چند عدد کولر آبی و گرمای زیاد همراه با سفره های یکبار مصرف... معنای سالن غذاخوری را می داد! انگار قرار نیست مسئولان روی میز و صندلی بنشینند و یا اینکه همگی در کنار هم عکس یادگاری داشته باشند. نکته جالب این بود که جا برای آقای فرماندار هم نبود و به زحمت توانستند فرماندار شهر ری را میان جمعیت جای دهند.


زنان بی سرپرست و خیرین خانم یک سمت و ایتام و مسئولان و خیرین آقا سمت دیگر سالن دور سفره های افطاری نشستند تا بدون هیچ گونه تشریفات و دغدغه دوربین های صدا و سیما و خبرنگاران افطار کنند.
کودکی به نام محمد حسین در نزدیکی فرماندار ری نشسته بود. نه سوپ می خورد و نه زولبیا و بامیه و بیشتر منتظر غذای اصلی بود.
*اسمت چیه؟ محمد حسین
* خانواده ات کجا هستند؟ مادرم اینجاست
*پدرت کجاست؟ مرده
*چطوری؟ از تیر چراق برق بالا رفته برق گرفتش
*مامور برق بوده؟ نه فرار می کرد
*چرا؟ شغلش چی بود؟ معتاد بود
*کجا زندگی می کنید؟ قلعه گبری
*مادرت چکار می کند؟ بیکار است
کودک ۸ ساله قصه افطاری ما نگذاشت لقمه ای از گلویمان پایین برود. گاهی شنیدن این داستان ها آدمی را متاثر می کند و احساس می کنی باید کاری انجام بدهی... از محمد حسین سئوال کردیم چه آرزویی داری؟ گفت: لپ تاپ می خوام!
به آقای فرماندار داستان را تعریف کردیم و فرماندار قول داد برای محمد حسین لپ تاپ بگیرد. محمد حسین خیلی خوشحال شد و رفت به مادرش گفت. بعد از ما و فرماندار تشکر کرد و با خوشحالی سالن را ترک کرد. شماره مان را به او دادیم تا قول فرماندار را پیگیری کنیم.

 مراسم ضیافت افطاری با ایتام به پایان رسید. مددجویان گرد مدیرعامل موسسه جمع شده بودند و هرکدام مشکلات خود را مطرح می کردند. خانم زمانی معاون اجتماعی خیریه امام علی(ع)  گفت: ۵۰۰ مددجو داریم که برای امشب ۲۵۰ نفر دعوت بودند. بیشتر مددجویان ما را زنان بی سرپرست تشکیل می دهند که بخشی از کارهای ما فعالیت فرهنگی است. حالا از سفر به مشهد مقدش گرفته تا تامین هزینه های تحصیل اما مهمتر از همه ایجاد اشتغال برای این مددجویان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha