سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 15344

محققان می‌گویند؛ لبخند، تمام عضلات اصلی صورت را آرام می‌كند و باعث می‌شود كه زنجیره‌ای از واكنش‌های احساسی ایجاد شود و احساس خوشایند و مطلوبی به انسان دست دهد.

تحقیقات علمی نشان می‌دهد كه خندیدن ترشح آندروفین‌ها را در بدن افزایش می‌دهد. آندروفین‌ها، موادی شبه مورفینی در بدن هستند كه اثر آرام بخشی دارند.

بر اساس این گزارش،‌ خندیدن با صدای بلند و از ته دل از میزان هورمونهای استرس مانند كورتیزول و اپی نفرین می‌كاهد و بر سلامت بدن می‌افزاید. به علاوه اثرات مفید آن تا 24 ساعت در بدن باقی خواهد ماند.

محققان تاكید می‌كنند كه 3 دقیقه خندیدن با صدای بلند معادل 10 دقیقه ورزش ایروبیك اثرات مثبت بر روی سلامتی دارد.

به گفته پژوهشگران، برنامه‌های كاری پرمشغله دنیای امروز باعث می‌شود كه ذهن ما همواره گرفتار موضوعات بسیاری باشد و این امر برای سلامت جسم و روح انسان چالش بزرگی است. تاكنون در مقالات علمی مطالب بسیاری درباره روش‌های مقابله با این چالش مهم ارائه شده اما در این پژوهش بیش از همه بر اثر معجزه آسای خنده بر سلامت جسم و روان تاكید شده است.

پژوهشگران معتقدند كه خندیدن با صدای بلند می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت كند. علاوه بر این خندیدن روی ماهیچه‌های شكمی تاثیر مثبت می‌گذارد.

تحرك این ماهیچه‌ها به هر ترتیب باعث كاهش چربی‌های دور شكم می‌شود و در نتیجه ضامن سلامتی انسان است.

گفتنی است، در كنار فاكتور مهم خنده توجه به مسائل دیگری مانند تحرك بدنی،‌ داشتن رژیم غذایی سالم، توجه به شیوه‌های كاهش دهنده استرس و هم چنین انجام تفریحاتی كه به آنها علاقه داریم همگی از عوامل مهم برای داشتن یك زندگی سالم و مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha