سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

اکنون تا آغاز سال آموزشی سه ماه در پیش است و فرهنگیان با توجه به این که صدای اعتراض آنها تا بالاترین مقام‌های کشور رسیده است، چشم به‌راه گشایش در وضع معیشتی خویش‌اند. شبکه‌های اجتماعی تلفن‌های همراه همچنان گروه پرشماری از آنها را گرد هم دارد و به‌گونه‌ای پیگیرانه رفتار فرادستان دولتی و آموزشی را می‌نگرند. بی‌گمان برای فرادستان این سه ماه به تندی باد خواهد گذشت و فرهنگیان انتظار دارند که در آغاز مهر، شاهد تغییراتی باشند.

سلامت نیوز:اکنون تا آغاز سال آموزشی سه ماه در پیش است و فرهنگیان با توجه به این که صدای اعتراض آنها تا بالاترین مقام‌های کشور رسیده است، چشم به‌راه گشایش در وضع معیشتی خویش‌اند. شبکه‌های اجتماعی تلفن‌های همراه همچنان گروه پرشماری از آنها را گرد هم دارد و به‌گونه‌ای پیگیرانه رفتار فرادستان دولتی و آموزشی را می‌نگرند. بی‌گمان برای فرادستان این سه ماه به تندی باد خواهد گذشت و فرهنگیان انتظار دارند که در آغاز مهر، شاهد تغییراتی باشند.

به گزارش سلامت نیوز، محمدرضا نیک نژاد- عضو کانون صنفی معلمان ایران در روزنامه قانون نوشت: در میانه اعتراض‌های سال گذشته فرهنگیان، خبری با این عنوان منتشر شد: «رئیس‌جمهور دستور داد، کارگروه تشکیل شد؛ این بار البته برای فرهنگیان» در این خبر اعضای کارگروه، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس دفترش و وزیر آموزش‌وپرورش معرفی شدند. خبر برای فرهنگیان معترض شادی‌زا بود و نشان می‌داد که اعتراض‌ها به جای خوبی رسیده است و می‌توان امید داشت که رئیس‌جمهور پیگیر خواسته‌های فرهنگیان باشد. در همان روزها بود که نامه درخواست دیدار با نهاوندیان از سوی کانون صنفی معلمان نوشته و به دولت تحویل شد. در پیگیری‌ها، نگارنده به‌عنوان یکی از اعضای کانون صنفی به نهاد ریاست‌جمهوری فراخوانده شد. در دیدار و گفت‌وگوی چند ساعته، شگفت این که مسئولان آنجا از تشکیل چنین کارگروهی بی‌خبر بودند! بعد از مدتی كشف شد كه گویا تشکیل کارگروه تنها در حد یك خبر بوده و برای آرام کردن فضای بحرانی آن روزها منتشر شده است.
در نزدیک به 6ماه اعتراض فرهنگیان، افزون بر خبری شدن و البته پیگیری نشدن تشکیل کارگروه یاد‌شده، فرادستان دولتی و آموزشی برای آرام كردن فضای بحرانی آموزش و پرورش، وعده‌های دیگری هم دادند. برای نمونه ابطحی در برنامه‌ای تلویزیونی، با غیرقانونی خواندن کسرِ مقرری ماه اول، قول داد که پول کسر شده به فرهنگیان برگردانده شود. در همان برنامه اشاره شد که یکسری مزایا مانند حق مسکن، حق آمد و شد، حق خوراک و پوشاک و .... که برای دیگر کارمندان دولت، سال‌هاست عادی شده و از آنها در آموزش و پرورش خبری نیست، پیگیری و پرداخت خواهد شد. نمونه‌ای دیگر قول افزایش ضریب فوق‌العاده شغل فرهنگیان بنا به مدرک تحصیلی از 1500 تا  2000 بود که برخلاف وعده‌های داده شده برای همه فرهنگیان به 1300 افزایش یافته و همچنان این‌گونه افزایش برای فرهنگیان ناروشن و پرسش برانگیز است.
به هر روی، اکنون تا آغاز سال آموزشی سه ماه در پیش است و فرهنگیان با توجه به این که صدای اعتراض آنها تا بالاترین مقام‌های کشور رسیده است، چشم به‌راه گشایش در وضع معیشتی خویش‌اند. شبکه‌های اجتماعی تلفن‌های همراه همچنان گروه پرشماری از آنها را گرد هم دارد و به‌گونه‌ای پیگیرانه رفتار فرادستان دولتی و آموزشی را می‌نگرند. بی‌گمان برای فرادستان این سه ماه به تندی باد خواهد گذشت و فرهنگیان انتظار دارند که در آغاز مهر، شاهد تغییراتی باشند.
از این رو بهتر است که فرادستان از فرصت تابستان و آرامش فرهنگیان در این دوره بهره بهینه برده و با برنامه‌هایی گام‌به‌گام به بیش از یک میلیون فرهنگی نشان دهند که پیگیر خواسته‌های آنها هستند. فرافکنی برخی از کاربه‌دستان درباره اینکه شمار معترض‌ها کم بوده و بیشتر فرهنگیان از وضعیت موجود راضی‌اند و اینکه وضع فرهنگیان نسبت به دیگر کارمندان دولت خوب است، نفتی است که بر آتش ریخته می‌شود و سودی برای دو سوی اعتراض‌ها ندارد. پیشنهاد می‌شود که رئیس‌جمهور  با فعال كردن کارگروهِ پیگیری خواسته‌های فرهنگیان، با موشکافی، خواسته‌ها را بررسی و اولویت‌بندی كنند و با برنامه‌ای زمان‌بندی شده و گام‌به‌گام در پی اجرای آنها رفته و زمینه رضایت فرهنگیان را فراهم كنند. فرهنگیان بادقت رفتار فرادستان را می‌پایند و پیگیرانه چشم به راه آغاز تغییرات در آغاز سال آموزشی تازه‌اند. امید است فریاد سکوت فرهنگیان همچنان در گوش فرادستان پرصدا باشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha