عضو حقوقدان شورای شهر تهران بکاربردن واژه پاکسازی برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها را نادرست عنوان کرد.

سلامت نیوز: عضو حقوقدان شورای شهر تهران بکاربردن واژه پاکسازی برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها را نادرست عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،علی صابری در واکنش به سخنان شهردار منطقه 12 مبنی بر اینکه در طرح انضباط اجتماعی برنامه اصلی شهرداری تهران در نیمه جنوبی منطقه پاکسازی این محدوده از معتادان و کارتن خواب‌هاست، گفت: به کار بردن کلمه  پاکسازی درباره کارتن‌خواب‌ها و معتادان بار منفی داشته و از نظر حقوقی نیز خالی از اشکال نیست و بهتر است به جای این کلمه، سالم‌سازی یا بازپروری این افراد به کار برده شود.


وی ادامه داد: پاکسازی بیشتر درباره اشیا یا در مواردی که جرمی اتفاق باشد به کار می‌رود. به علاوه کارتن‌خوابی جرم نبوده و در نگاه جدید اعتیاد نیز جرم نیست، بلکه نوعی بیماری است و به  همین علت نمی‌توان از واژه پاکسازی استفاده کرد.
عضو حقوقدان شورای شهر از نحوه نگهداری از معتادان پس از جمع‌آوری آنان از سطح منطقه اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: اگر برای نگهداری از کارتن‌خواب‌ها مکان‌هایی در نظر گرفته نشده باشد، جمع‌آوری آنها معنا ندارد.
وی تصریح کرد: اگر فرد کارتن‌خواب مرتکب جرم شده باشد، باید به مراجع قضایی تحویل داده شود، در غیر این صورت باید محلی برای نگهداری آنان در نظر گرفته شود تا دوباره به خیابان‌ها بازنگردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha