رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه تهران از نظر آب در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: به دلیل برداشت زیاد از سفره های آب زیرزمینی سالانه 30 تا 60 سانتی متر سفره های آب زیرزمینی کاهش پیدا می کند.

سلامت نیوز: : رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه تهران از نظر آب در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: به دلیل برداشت زیاد از سفره های آب زیرزمینی سالانه 30 تا 60 سانتی متر سفره های آب زیرزمینی کاهش پیدا می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمد حقانی با بیان اینکه با بحران هوا، خاک و آب روبرو هستیم، اظهار داشت: این مساله نشان از بی برنامگی و سوء مدیریت های گذشته دارد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: امروز در وضعیتی هستیم که باید به شدت دنبال این باشیم که صرفه جویی کنیم تا منابع را جایگزین کنیم. امروز لایه های زیرزمینی تهران دیگر قدرت تجدید پذیری ندارند.
وی ادامه داد: هم اکنون ما با کاهش بارندگی در تهران روبرو هستیم که باید برای مواجه با این بحران برنامه ریزی داشته باشیم. از طرفی وقتی برنامه ریزی برای کلان کشور نداشته باشیم و کار به دست نا اهل سپرده شود بحران جدی تر می شود.


سلامت آب تهران تأیید شده است
حقانی در ادامه با تأکید بر اینکه باید به دنبال کیفیت آب باشیم، گفت: جدا از اینکه کمبود آب داریم باید به دنبال کیفیت آب نیز باشیم. البته اجرای سلامت آب تهران با سازمان آب و فاضلاب است و در واقع تایید و نظارت آن بر عهده وزارت بهداشت قرار دارد. به هر حال سازمان محیط زیست هم نظارت خاص خود را دارد.
عضو شورای شهر تهران درباره وجود فنول در آب تهران اظهار داشت: سه دستگاه نظارت بر کیفیت آب تهران را بر عهده دارند اما درباره کیفیت آب تهران آنچه که وزارت بهداشت در صحن شورا مطرح کرد و چه در کارگروه های تخصصی اعلام شده سلامت آب تهران به تایید رسیده است و وجود فنول در آب نیز منتفی است.
وی یادآور شد: همچنین در بازدیدی که اخیرا از تصیفه خانه های آب تهران داشتیم و به آزمایشگاه های آبفا رفتیم، دیدیم که املاح آب گرفته می شود و باکتری های موجود نیز کنترل می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha