رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت از نقشه آسیب پذیری سو تغذیه کودکان و طراحی سامانه اطلاعاتی ناامنی غذایی در این وزارتخانه خبر داد.

دکتر پریسا ترابی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز با اعلام این خبر افزود: ساختار اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه از جمله دلایل اصلی بروز و گسترش سو تغذیه محسوب می شوند لذا برای رفع این چالش به سیاستگذاری ، برنامه ریزی ، اجرای مداخلات چند بخشی و توانمند سازی جامعه نیازمند هستیم.

وی گفت : کاهش سوء تغذیه ریز مغذی ها از دو طریق غنی سازی به معنی اضافه کردن ویتامین ها و املاح به مواد غذایی و مکمل یاری مثل تامین مکمل آهن برای دختران دانش آموز و مگادوز ویتامین A برای مادران و کودکان در مناطق شیوع کمبود جبران خواهد شد .

ترابی اضافه کرد : از جمله برنامه های ما برای کاهش سوء تغذیه به ویژه در کودکان برنامه های حمایتی همچون تامین یک وعده غذای گرم و آموزش تغذیه در مهد کودک روستایی کشور ، ارائه سبد غذایی به کودکان نیازمند زیر 6 سال ، راه اندازی مراکز مشاوره تغذیه و آموزش عملی مادران در زمینه تغذیه کودک ، تجهیز خانه های بهداشت به آشپزخانه های محلی ، طراحی و ارائه سبد غذایی و آموزش به زنان باردار نیازمند کشور و برنامه شیر مدرسه ایران است.

وی همچنین از اجرای اولین بررسی شاخص های تن سنجی کودکان زیر 6 سال به تفکیک شهرستان ها به منظور تعیین شیوع سوتغذیه در وزارت بهداشت خبر داد و تاکید کرد برای اجرای این طرح بزرگ به حمایت های ویژه دستگاههای دولتی نیازمند هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha