مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت:تولد نوزاردان معتاد از والدین معتاد به مواد مخدر صنعتی در استان اصفهان مشاهده شده است که این امر ناشی از تغییر الگوی مصرف مواد مخدر توسط معتادان است.

سلامت نیوز: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت:تولد نوزاردان معتاد از والدین معتاد به مواد مخدر صنعتی در استان اصفهان مشاهده شده است که این امر ناشی از تغییر الگوی مصرف مواد مخدر توسط معتادان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر سعید صادقی با اشاره به اینکه ۱.۹ درصد از جمعیت استان اصفهان مبتلا به سوء مصرف و وابستگی به مواد مخدر هستندبه مهر ، اظهار داشت: در این راستا باید یادآور شوم که استان اصفهان به لحاظ تعداد افراد معتاد رتبه ۱۹ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تغییر الگوی مصرف، کاهش سن اعتیاد و گرایش زنان به اعتیاد را از جدیدترین چالش‌های اعتیاد در کشور و به ویژه استان اصفهان عنوان کرد و گفت: در این راستا شورای هماهنگی مواد مخدر با تشکیل کارگروه‌‌های مختلف، مبارزه با این پدیده را در قالب‌های مختلف در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان  با اشاره به فعالیت ۱۶۵ مرکز درمانی درمان اعتیاد به صورت سرپایی، میان مدت، مراکز گذری و مراکز درمان اجتماع مدار در استان اصفهان فعال هستند، ادامه داد: از این رو در استان اصفهان ۹۸ مرکز اقامتی و ۶۷ مرکز درمان سرپایی اعتیاد در استان اصفهان فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت دو مرکز اقامتی میان مدت برای بانوان در استان اصفهان افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ نفر در این دو مرکز نگهداری می‌شوند.

صادقی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۵۱۲ نفر از معتادان استان اصفهان با حضور در مراکز درمانی بهبود یافته‌اند، گفت: از این رو باید توجه داشت که معتادان کارتن خواب در استان هر چند تعداد آنها بسیار ناچیز است به سرعت شناسایی و در مرکزی که به صورت شبانه روز سرپناه معتادان است نگهداری می‌شوند.

کاهش سن اعتیاد در استان اصفهان نگران کننده است

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش سن اعتیاد در استان اصفهان نیز نگران کننده است، افزود: از این رو باید عنوان شود که در بین معتادان، نوجوانان ۱۲ تا ۱۳ ساله مشاهده می‌شود ضمن اینکه تغییر الگوی مصرف معتادان و روی آوردن به آمفتامین‌ها تولد نوزادان معتاد را در استان رقم زده است.

صادقی انجام قتل‌های خانوادگی، بروز تصادفات خطرناک و بسیاری از رفتارهای ناهنجار در جامعه را از پیامدهای مصرف آمفتامین‌ها در بین معتادان استان اصفهان عنوان کرد و افزود: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته وجود فرد معتاد در خانواده، وقوع طلاق، نبود و یا کمرنگ بودن حضور پدر در خانواده، سکونت درحاشیه شهر، نبود عدم نظارت بر دوست‌یابی و برخی از باورهای غلط در خصوص مصرف مواد مخدر صنعتی از مهم‌ترین دلایل گرایش افراد به مصرف مواد مخدر برآورد شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha