چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 153509

صدها نفر از ساکنان مناطق دورافتاده در استرالیا برای مراقبت از سلامت چشم‌هایشان با فن‌آوری ماهواره‌ای معاینه می‌شوند.

سلامت نیوز:صدها نفر از ساکنان مناطق دورافتاده در استرالیا برای مراقبت از سلامت چشم‌هایشان با فن‌آوری ماهواره‌ای معاینه می‌شوند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازایسنا، متخصصان چشم‌پزشکی در استرالیا از نوعی فن‌آوری برای معاینه بیماران خود بهره می‌گیرند که با کمک آن تصاویری از شبکیه چشم بیماران تهیه و از طریق ارتباط ماهواره‌ای بارگذاری شده تا مورد ارزیابی متخصصان در شهرهای بزرگ قرار گیرد.
به گفته این متخصصان، ساکنان مناطق دورافتاده در این کشور که هدف اصلی برای طراحی و بهره‌گیری از این فن‌آوری بوده‌اند، حدود چهار برابر بیشتر در معرض ابتلا به نابینایی برگشت‌ناپذیر هستند.


برخی از انواع بیماری‌های چشمی و نابینایی با انجام معاینات عادی و اولیه قابل پیشگیری هستند اما با این حال ساکنان مناطق دورافتاده و محروم به این خدمات اولیه دسترسی ندارد که در صورت ایجاد تغییرات لازم و مداخله به موقع می‌توان از نابینا شدن بیماران در بسیاری از موارد پیشگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته متخصصان استرالیایی تاکنون 900 بیمار با کمک این فن‌آوری مورد معاینه قرار گرفته‌اند و 68 بیمارِ در معرض خطر نابینایی شناسایی شده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha