چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 153514

کارشناس اداره کل غذا، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در سه ماهه اول امسال از ورود چندین کالا که حلیت آنها مورد تایید قرار نگرفت و یا حرام تشخیص داده شد جلوگیری به عمل آمد.

سلامت نیوز:کارشناس اداره کل غذا، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در سه ماهه اول امسال از ورود چندین کالا که حلیت آنها مورد تایید قرار نگرفت و یا حرام تشخیص داده شد جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس سیروس بلندنظر در مورد کمیته حلال اداره کل نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همانند سایر  کشورهای مسلمان و شاید دقیق تر و مبتنی بر احکام شیعی، نظارت و کنترل حلیت غذاهای تولیدی و مخصوصا وارداتی که سلامت روح و جسم انسان وابسته به غذای حلال و سالم است را در دستور کار خود قرار داده است.


وی گفت: از آنجایی که وزارت بهداشت و به تبع آن سازمان غذا و دارو مسئول کنترل و نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی متولی سلامت تعیین شده است لذا بر اساس چنین رویکردی تمامی مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که از مبادی قانونی وارد کشور می شوند صرفا پس از تایید مجوزهای حلال، بررسی حلیت و آزمایشات مربوطه، اجازه مصرف در کشور اسلامی ایران را پیدا می کنند.


بلندنظر افزود: در این خصوص اقدام بسیار جدی و موثر از جمله تشکیل کمیته حلال با هدف بررسی و کارشناسی دقیق گواهی های حلال مواد غذایی وارداتی و در صورت نیاز حتی اعزام گروه کارشناسی فنی و شرعی با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری در جهاد کشاورزی، جهت بازرسی واحد تولیدی خارجی و شرکت اعضای کمیته در جلسات حلال داخلی و خارجی به عمل می آید.همچنین با به اشتراک گذاشتن اظلاعات مربوطه، درصدد ارتقای سطح علمی و شرعی خود هستند.


کارشناس حلال اداره کل غذا، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مردم مسلمان ایران می توانند هر ماده غذایی که مجوز واردات را از سوی سازمان غذا و دارو اخذ نموده باشد با اطمینان مصرف کنند.
بلندنظر خاطر نشان کرد: در سه ماهه اول امسال از ورود چندیدن کالا که حلیت آن ها مورد تایید قرار نگرفت و یا حرام تشخیص داده شد جلوگیری به عمل آمد.
وی در پایان گفت: کمیته حلال اداره کل نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با تعامل با سایر وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط عرصه را بر وارد کنندگان غیر مجاز تنگ نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha