مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه نظارت محیطی بر بیمارستانهای خصوصی بر عهده وزارت بهداشت است گفت: قرار شده برخورد با تخلفات مالی و تعرفه‌ای با قدرت بیشتری دنبال شود و با محرومیت همراه باشد.

تشدید برخوردهای نظارتی با تخلفات مالی بیمارستان‌های خصوصی

سلامت نیوز:مدیرکل نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه نظارت محیطی بر بیمارستانهای خصوصی بر عهده وزارت بهداشت است گفت: قرار شده برخورد با تخلفات مالی و تعرفه‌ای با قدرت بیشتری دنبال شود و با محرومیت همراه باشد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهریار خاقانی در رابطه با بحث تخلفات مالی در بیمارستان‌های خصوصی گفت: برای برخورد و نظارت با تخلفات محاسبه‌ای و پولی ستاد نظارت بر تعرفه‌ها تشکیل شده و در این ستاد نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت بهداشت حضور دارند.
وی ادامه داد: این ستاد نظارتی به همراه سامانه 1690 به تخلفات تعرفه‌ای رسیدگی می‌کند و نظارت سازمان نظام پزشکی در همین حد است که تخلفات را از طریق ستاد دریافت کرده و به واحدهای انتظامی اعلام کند.


خاقانی گفت: نحوه نظارت و برخورد با این تخلفات همانند گذشته است با این تفاوت که نسبت به گذشته با قدرت بیشتری نظارت‌ها دنبال می‌شود چون گفته شده تخلفات تعرفه‌ای تا حدی با محرومیت همراه باشد.


مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی کشور در رابطه با وضعیت نظارت در بیمارستان‌ها گفت: نظارت محیطی بر عهده وزارت بهداشت است این موضوع در مورد بیمارستان‌های خصوصی هم وجود دارد چرا که تمام بیمارستان‌های خصوصی مجوز خود را از وزارت بهداشت می‌گیرند و نقش نظارتی ما برای دولتی و خصوصی یکسان است و اگر تخلفی هم صورت گیرد برخورد با آنها یکسان خواهد بود.


خاقانی ادامه داد: برخورد با بیمارستان‌های متخلف از طریق کمیته نظارتی انجام می‌شود اما برخورد با متخلفان در مکان بر عهده وزارت بهداشت است و فقط پرونده تخلف به نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود.


وی افزود: بنابراین ستاد نظارت بر تخلفات در بحث بیمارستان‌های خصوصی و دولتی یکی است و در هیچ قانونی خطی بین این دو کشیده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha