چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 153548

بیشتر مردم نمک بیش از حد مصرف می‌کنند. گفته می‌شود که هر فرد روزانه تقریباً ۳‌هزار و ۴۰۰ میلی‌گرم نمک مصرف می‌کند. کاهش فشار خون یعنی کاهش دادن خطر حمله قلبی یا سکته، که هر دو از عوارض شایع دیابت است. انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند که افراد مبتلا به دیابت روزی کمتر از ۲‌هزار و ۳۰۰‌میلی‌گرم نمک مصرف کنند.اگر هم دچار فشارخون هستید، به احتمال زیاد پزشک مصرف کمتر از آن را توصیه می‌کند.

سلامت نیوز: بیشتر مردم نمک بیش از حد مصرف می‌کنند. گفته می‌شود که هر فرد روزانه تقریباً ۳‌هزار و ۴۰۰ میلی‌گرم نمک مصرف می‌کند.  کاهش فشار خون یعنی کاهش دادن خطر حمله قلبی یا سکته، که هر دو از عوارض شایع دیابت است. انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند که افراد مبتلا به دیابت روزی کمتر از ۲‌هزار و ۳۰۰‌میلی‌گرم نمک مصرف کنند.اگر هم دچار فشارخون هستید، به احتمال زیاد پزشک مصرف کمتر از آن را توصیه می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اغلب نمکی که مردم مصرف می‌کنند از غذاهای فرآوری شده و بسته‌بندی شده است. به طور کلی غذاهای تازه و فرآوری نشده، حاوی پایین‌ترین میزان سدیم است.

به گزارش سایت «prevention»،،بهترین روش برای کاهش مصرف نمک، مصرف بیشتر غذاهای تازه و مصرف کمتر غذاهای فرآوری شده است. غذاهای تازه و فرآوری نشده مانند:

*میوه‌های تازه *سبزیجات تازه

*لوبیا، نخود و گیاهان بنشنی *غلات سبوس‌دار

*مغز و تخمه بدون نمک *گوشت، طیور، ماهی تازه

جایگزین‌های نمک:

اگر هم موادغذایی سرشار از سدیم مصرف می‌کنید نکات زیر را رعایت کنید:

*مصرف غذاهای آماده با نمک کمتر از ۶۰۰ میلی‌گرم

*از پنیری استفاده کنید که پایین ترین میزان نمک را دارد.

*سبزی یا حبوبات کنسروی با پایین‌ترین میزان نمک خریداری کنید. قبل از مصرف آن‌ها را با آب سرد خوب آب بکشید.

* میزان مصرف گوشت یا طیور فرآورده شده مانند سوسیس و کالباس را کاهش دهید و از پروتئین تازه استفاده کنید.

*مراقب چاشنی‌هایی مانند سس سویا، کچاپ، سس تند، سس باربیکیو و... که منبع نمک فراوان است باشید. به عنوان مثال یک قاشق غذاخوری سس سویا حاوی ۷۰۰ میلی‌گرم نمک است.

*در منزل سوپ و آب گوشت کم نمک تهیه کنید.

*ترشی‌ها سرشار از نمک است، پس تا حد امکان مصرف آن را محدود کنید.

*اغلب غذاهای رستوران‌ها حاوی سدیم است که برای تمامی روز کافی است. از آن جا که پرس‌های غذا بزرگ است، سعی کنید نصف آن را بخورید تا مصرف نمک به نصف کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha