چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 153555

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وضعیت فعلی پزشکان عمومی در کشور نگران کننده است، گفت: مشکلات پزشکان عمومی در قالب طرحی در کمیسیون بهداشت و درمان ارائه می شود.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وضعیت فعلی پزشکان عمومی در کشور نگران کننده است، گفت: مشکلات پزشکان عمومی در قالب طرحی در کمیسیون بهداشت و درمان ارائه می شود. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، محمدحسین قربانی اظهار داشت: متأسفانه نگاه به پزشکان عمومی تبعیض آمیز و دور از عدالت است، از طرفی وضعیت نامناسب حقوقی پزشکان عمومی یکی از مشکلاتی است که این قشر با آن روبرو هستند و در برخی مواقع می بینیم علی رفم اینکه یک پزشک عمومی دکتری دارد اما از کارشناس ارشد سایر رشته ها نیز حقوق کمتری دریافت می کند.


این نماینده مجلس با اشاره به ساماندهی وضعیت حقوق اقشار مختلف حوزه سلامت ضرورت دارد، گفت: متأسفانه می بینیم که بسیاری از فارغ‌ التحصیلان رشته پزشکی و پزشکان عمومی در مشاغلی کاملا غیر پزشکی و غیرمربوط فعال هستند. جامعه پزشکی آنچنان که باید از پزشکان عمومی حمایت نمی ‌کند و همیشه سایه متخصصان بر سر آن ها احساس می‌ شود.
وی یادآور شد: با توجه به مشکلات عمده ای که پزشکان عمومی با آن مواجه هستند قرار شد این موضوع در قالب طرحی در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شود.


قربانی تأکید کرد: امنیت شغلی پایدار، بهبود وضع معیشت، ارائه تسهیلات به پزشکان به خصوص پزشکان مناطق محروم، افزایش حقوق پایه ‌ای، معافیت ‌های مالیاتی و ارائه وام‌ های کم بهره به پزشکان تازه کار برای ساخت مطب بخشی از مطالباتی است که پزشکان از دولت و مجلس دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha