چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 153563

جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی پس از سقوط هواپیمای سی 130 با کارکرد 51 سال که جان بیش از 142 نظامی و غیرنظامی را در مدان این کشور گرفت، با ترس فاجعه بزرگتر خواستار ارزیابی فرسودگی ناوگان نیروی هوایی اندونزی شد.

سلامت نیوز: جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی پس از سقوط هواپیمای سی 130 با کارکرد 51 سال که جان بیش از 142 نظامی و غیرنظامی را در مدان این کشور گرفت، با ترس فاجعه بزرگتر خواستار ارزیابی فرسودگی ناوگان نیروی هوایی اندونزی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یک فروند هواپیمای حمل و نقل نیروی هوایی اندونزی که از سال 1964 مورد استفاده قرار می گرفت روز گذشته اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه با 122 سرنشین در یک منطقه مسکونی شهر مدان سقوط کرد و به یکی از مرگبارترین سوانح هوایی این کشور جنوب شرق آسیا تبدیل شد.

تلفات هواپیمای 51 ساله اندونزی به 142 نفر رسید

اگوستینیوس تاریگان یک مقام رسمی پلیس در بیمارستان آدم ملک شهر مدان سومین شهر بزرگ اندونزی اعلام کرد تاکنون 142 جسد پیدا شده است.

به نوشته روز چهارشنبه تارنمای جاکارتا گلوب، دوای بادامانتو سخنگوی نیروی هوایی اندونزی نیز گفت تاکنون اجساد 42 نفر از قربانیان شناسایی شده است، اما تلفات رو به افزایش است.

وی گفت که تاکنون 142 کیسه اجساد به بیمارستان شهر مدان در استان سوماترا تحویل شده است.

فرسودگی این هواپیما اکنون مورد توجه قرار گرفته و جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی نیز در پیامی توییتی تاکید کرد پس از تخلیه اجساد باید ارزیابی از سن هواپیما و سیستم های دفاع انجام شود تا بتوان از حوادث دور ماند.

آمار نشان می دهد 10 تصادف و سقوط منجر به مرگ در هواپیماهای نظامی و یا پلیس اندونزی در طول یک دهه گذشته رخ داده است.

نیروی هوایی اندونزی تاکنون چهار هواپیمای سی 130 را که کار جابجایی نیروهای نظامی در مجمع الجزایر اندونزی با 17 هزار جزیره را انجام می داد، از دست داده است. این هواپیماها پنجهزار کیلومتر مسیر غرب به شرق اندونزی را پوشش می دادند.

وضعیت ایمنی پروازها در اندونزی اکنون به سوال کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی تبدیل شده است. یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ایر آسیا اندونزی نیز هفتم دی ماه گذشته پس از حرکت از شهر سورابایا دومین شهر بزرگ اندونزی به مقصد سنگاپور با 162 سرنشین در آب های دریای جاوا سقوط کرد.

میزان هزینه های دفاعی اندونزی در سال گذشته میلادی نزدیک به یک پنجم هزینه های دفاعی کشورهای جنوب شرقی آسیا را تشکیل می داد و اندونزی یک درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به این امر اختصاص داده است.

گفته می شود جوکو ویدودو قصد دارد میزان بودجه نظامی این کشور را تا سال 2020 دو برابر کرده و به حدود 15 میلیارد دلار برساند و ممکن است نوسازی هواپیماهای نیروی هوایی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha