رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آماده​سازی فضای فیزیکی در سطح شهرها می​تواند زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی را برای مردم فراهم کند.

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آماده​سازی فضای فیزیکی در سطح شهرها می​تواند زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی را برای مردم فراهم کند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، اسماعیل ایدنی در ادامه بازدید های میدانی خود از واحدهای تحت پوشش این دانشگاه ، ضمن بازدید از حوزه تحت پوشش مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: طرح تحول سلامت دارای دو بعد درمان و بهداشت بوده و ارایه خدمات دندانپزشکی در حوزه بهداشت طرح تحول قرار دارد که رویکرد آن پیشگیرانه بوده و  در این حوزه ، به کودکان و کسانی که در معرض آسیب​های دهان و دندان هستند، خدمات ارائه می شود.


ایدنی با بیان این که  طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت دهان و دندان، طرح جامعی است ، گفت : برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این خصوص توسعه کلینیک های ویژه دانشگاه است. در حال حاضر در بیمارستان سینا یک مرکز مجهز دندانپزشکی آماده بهره​برداری بوده و علاوه بر آن کلینیک ویژه دیگری خدمات دندانپزشکی به شهروندان ارائه می​دهد.


وی تصریح کرد: همچنین بناست زمینه​ای فراهم شود تا کلینیک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نوبت عصر، به عنوان یک کلینیک ویژه خدمات دندانپزشکی ارائه دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز درباره چگونگی کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه بهداشت دهان و دندان، گفت: در این حوزه از نظر نیروی انسانی متخصص کمبودی وجود ندارد و
آماده​سازی فضای فیزیکی در سطح شهر می​تواند زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی را برای مردم فراهم کند.
ایدنی گفت: کلینیک​های دندانپزشکی دانشگاه فعال هستند اما لازم است اطلاع ​رسانی مناسب در خصوص فعالیت این کلینیک​ها در جامعه صورت گیرد تا مراجعه مردم به مراکز دانشگاهی  افزایش یابد.


وی درباره ماندگاری طرح تحول نظام سلامت نیز عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت دارای ردیف​های دائمی است و ردیف های بودجه آن مشخص و پایدار است که جایی برای نگرانی نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخلاف تصور خیلی از مردم، طرح تحول نظام سلامت هزینه​بر نبوده است. در حقیقت این طرح، تاکید مجدد بر تکالیف و وظایف ذاتی بیمارستان​ها و بیمه ها است.
وی  گفت: اکنون میزان پرداخت از جیب مردم در بیمارستان دولتی دانشگاه به 6 درصد کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سپیده ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    متاسفانه در کشور ما هیچ چیزی باهم سازگاری نداره بقولی در و تخته باهم جور در نمیاد.چرا؟ بخاطر بی عدالتیها نابرابریهاو در کنار ان بیکاری که بیش از 80درصد مردم با ان مواجهه اند. درامد یک خانواده متوسط یک میلیون در ماه میباشد خدانکنه مریض بشه مخصوصا دندان درد چرا که تا یکماه باید اهل منزل ازگشنگی بمیرند تا دندانپزشک با10دقیقه وقت گذاشتن درامد یکماه مریض و به جیب بزنه. اخه کی مسئول تعیین نرخهای پزشکی؟؟؟؟؟؟که فقط سالی چند بار بدون در نظر گرفتن بحرانهای مالی و اقتصادی مردم جامعه برای حمایت مالی پزشکان تعرفعه هارو بالا میبرند. این درد،معضل و مشکل بزرگ مردم و کدام نهاد و سازمان باید حل کنه؟ایا اصلا کسی بفکر مردم بدبخت ...هم هست یا هرکسی بفکرجیب خودشه