چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 153580

یک متخصص پوست و مو گفت: بعد از حمام اجازه دهید موها بدون وسایل گرمایی و به مرور زمان یا با حوله خشک شود و از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید.

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو گفت: بعد از حمام اجازه دهید موها بدون وسایل گرمایی و به مرور زمان یا با حوله خشک شود و از شانه کردن موهای خیس خودداری کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مسعود مسلمی در تعریف موخوره اظهار کرد: موخوره به علت آسیب لایه پوشاننده بیرونی مو که کوتیکول نام دارد، رخ می‌دهد.
وی با بیان اینکه موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) است، افزود: معمولا موخوره در زنان بیشتر شایع است؛ چراکه زنان بیشتر از برس یا سشوار استفاده می‌کنند.


این متخصص پوست و مو با بیان اینکه از مهم‌ترین علل ابتلا به موخوره سشوار کردن زیاد، برس زدن مکرر با برس زبر، رنگ کردن مکرر مو و دکلره کردن و استفاده از شامپوهای اسیدی یا قلیایی است، اضافه کرد: معمولا به دنبال انجام چنین مواردی بویژه در موهای خشک موخوره مشاهده شده است.
مسلمی به فایده کوتاه کردن موها در زمان ابتلا به موخوره اشاره و خاطرنشان کرد: هنگامی که موها بسیار بلند می‌شود به علت تماس طولانی مدت با مواد شوینده آسیب می‌بیند و موخوره ایجاد می‌شود، بنابراین بهتر است موها را کوتاه و از تحریک فیزیکی مو اجتناب کرد.


وی ادامه داد: بعد از حمام اجازه دهید موها بدون وسائل گرمایی به مرور زمان یا با حوله خشک شود و از شانه کردن موها در حالی که موها کاملا خیس است، خودداری شود. همچنین آب داغ و شانه کردن موها در حمام موجب آسیب جدی به موها می‌شود.
این متخصص پوست و مو به فواید استفاده از روغن‌های گیاهی در از بین بردن موخوره اشاره کرد و گفت: در صورتی که موها بسیار خشک است به ویژه انتهای موها بهتر است با روغن مخصوص مو مانند بادام، زیتون یا کتیرا مرطوب و نرم شود.


مسلمی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود موها زیاد در معرض گرما قرار نگیرد و به جای استفاده از سشوار، بگذاریم موها به صورت طبیعی خشک شود.
وی با بیان اینکه داشتن یک رژیم غذایی غنی برای درمان موخوره مفید است، اضافه کرد: برای نمونه پروتئین، اسید چرب امگا ۳، ویتامین آ و ویتامین سی برای جلوگیری از موخوره لازم است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha