چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 153583

یک متخصص زنان و زایمان علل مختلف چسبندگی‌ لوله‌های رحمی و همچنین عوارض و درمان‌های آن را توضیح داد.

سلامت نیوز:یک متخصص زنان و زایمان علل مختلف چسبندگی‌ لوله‌های رحمی و همچنین عوارض و درمان‌های آن را توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر صغری ربیعی اظهار کرد: برای یک بارداری سالم باید اسپرم از داخل لوله‌های رحم عبور کرده، خود را به تخمک برساند و عمل لقاح شکل بگیرد. در صورتی‌ که بنا به دلایلی لوله‌های رحمی بسته شوند، عمل لقاح داخل لوله‌ها انجام نمی‌شود و بیمار را دچار عوارضی خواهد کرد.
وی تصریح کرد: مهم‌ترین علت انسداد و چسبندگی لوله‌های رحم عفونت‌ها هستند؛ به طوری که عفونت‌های لگنی و التهاب و عفونت واژن و لوله‌های رحمی از علل ایجاد این بیماری هستند.


ربیعی افزود: استفاده از Iud نیز با ایجاد التهاب و عفونت در فرد خطر ابتلا به انسداد لوله‌های رحمی را افزایش می‌دهد. همچنین عفونت‌های مقاربتی نیز یکی دیگر از علل چسبندگی لوله‌های رحمی است.
این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: انواع جراحی‌های ناحیه رحم و شکم به عنوان مثال آپاندیسیتی که پاره شده و ایجاد عفونت کرده، منجر به آسیب در ناحیه لوله‌های رحم می‌شود.


وی تصریح کرد: مهمترین عارضه‌ای را که چسبندگی لوله‌های رحم به دنبال دارد عبارت است از نازایی و دردهای مزمن لگنی که موجب آزار بیمار می‌شود. بارداری‌های خارج از رحم نیز یکی دیگر از خطراتی است که افرادی را که چسبندگی لوله‌های رحم دارند، تهدید می‌کند.


این متخصص زنان و زایمان گفت: در صورتی‌ که فرد مبتلا به انسداد لوله‌های رحم، درد مزمن لگن نداشته باشد ممکن است هیچ علامت مشخص دیگری در او نباشد که فرد را آگاه کند و زمانی‌ که بر اثر ناباروری به پزشک مراجعه می‌کند طی عکسبرداری متوجه این عارضه شود.
وی افزود: شایع‌ترین سنین ابتلا به چسبندگی لوله‌های رحم 20 تا 25 سالگی است اما در سنین دیگر نیز دیده می‌شود.
ربیعی در پایان عنوان کرد: راه‌های تشخیص این بیماری، عکسبرداری و در مواردی لاپاراسکوپی است و درمان آن نیز متناسب با علت ایجاد بیماری انجام می‌گیرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha