عدم دسترسی به سرویس بهداشتی و همچنین هنجارهای اجتماعی غیربهداشتی، تلاش‌های جهانی را برای بهبود آب شرب و افزایش نرخ سلامت در کودکان بی‌نتیجه می‌گذارد.

سلامت نیوز:عدم دسترسی به سرویس بهداشتی و همچنین هنجارهای اجتماعی غیربهداشتی، تلاش‌های جهانی را برای بهبود آب شرب و افزایش نرخ سلامت در کودکان بی‌نتیجه می‌گذارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) در گزارش مشترکی اعلام کردند: گام‌های بزرگی جهت افزایش دسترسی به آب آشامیدنی سالم انجام گرفته و تعداد کودکانی که بر اثر ابتلا به بیماری اسهال ناشی از آلودگی و فقدان بهداشت عمومی طی 15 سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند، به نصف رسیده‌ است.


طبق اعلام یونیسف، دسترسی به بهداشت عمومی و سرویس بهداشتی مهمترین موضوع حال حاضر است. دو میلیارد و 400 میلیون انسان به سرویس بهداشتی دسترسی ندارند و 946 میلیون انسان در فضاهای باز اجابت مزاج دارند که این امر حفظ سلامت آب آشامیدنی را سخت‌تر می‌سازد.


دکتر «ماریا نیرا»، مدیر دپارتمان سلامت عمومی، زیست محیطی سازمان جهانی بهداشت گفت: تا زمانی که همه افراد به خدمات بهداشت عمومی دسترسی نداشته باشند کیفیت ذخایر آبی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بسیاری از افراد بر اثر ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در حال حاضر روزانه کمتر از 1000 کودک بر اثر بیماری اسهال ناشی از مصرف آب آلوده فوت می‌کنند که این رقم 15 سال پیش روزانه 2000 تن بوده‌ است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha