چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 153589

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از کمبود برنامه جامع حفاظت از گونه های جانوری خبر داد و گفت: تهیه برنامه حفاظت از گونه های در خطر انقراض در دستور کار است.

سلامت نیوز:  نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از کمبود برنامه جامع حفاظت از گونه های جانوری خبر داد و گفت: تهیه برنامه حفاظت از گونه های در خطر انقراض در دستور کار است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به در خطر بودن حیات گونه های جانوری در کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه حیات گونه های جانوری در معرض خطر وجود دارد، ضرورت برنامه جامع حفاظت از گونه های جانوری احساس می شود.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: طبق اعلام سازمان محیط زیست، اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست (IUCN) حدود 76 گونه جانوری کشور را در فهرست سرخ خود قرار داده که با توجه به اهمیت موضوع، سازمان حفاظت محیط زیست باید نسبت به تهیه برنامه عمل حفاظت از گونه های جانوری به ویژه گونه های در معرض خطر انقراض اقدام کند.


این نماینده مجلس تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌ زیست نباید به هیچ عنوان مجوز شکار برای گونه ‌های در حال انقراض صادر کند بلکه در مقابل این موضوع باید به شدت به مقابله با شکار بی ‌رویه و غیرقانونی بپردازد.
به گزارش پانا، همچنین سازمان محیط زیست اعلام کرده که قرار است برنامه عمل هفت گونه جانوری شامل گورخر، سیاه گردن، قوچ و میش، اردک بلوطی، بالابان، هوبره و پلنگ تهیه و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا 6 ماه اول سال 95 تدوین و اجرایی شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha