عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: بیدمشک مقوی مغز, قلب و بازکننده انسدادهای کبدی است و به رفع عطش, سردرد, رفع اختلالات خواب و تقویت معده کمک می‌کند، همچنین عرق بیدمشک تقویت کننده نیروی جنسی در گرم مزاجان است.

رفع عطش با مصرف عرق بیدمشک

سلامت نیوز: عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: بیدمشک مقوی مغز, قلب و بازکننده انسدادهای کبدی است و به رفع عطش, سردرد, رفع اختلالات خواب و تقویت معده کمک می‌کند، همچنین عرق بیدمشک تقویت کننده نیروی جنسی در گرم مزاجان است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, بیدمشک از دیدگاه طب سنتی طبیعت آن سرد و تر است. مقوی قوای مغزی و قلب، مفرح روح و ملین مزاج است و برای رفع  سردردهای گرم مزاجان مفید است.خواص بیدمشک-از نظر خواص؛ بیدمشک مقوی مغز, قلب و بازکننده انسدادهای کبدی است.

-مصرف بیدمشک در رفع برخی از سردردها مفید است-به رفع عطش و تقویت معده کمک می‌کند.

-برای رفع بیماری‌های گرم نافع است.-عرق بیدمشک از مصرف میوه آن مفیدتر است.

-بیدمشک مدر است و برای رفع اختناق رحم, درد مفاصل و نقرس مفید است.-دم کرده برگ بیدمشک به رفع اسهال خونی کمک می‌کند، همچنین مصرف آن برای افرادی که تپش قلب آنها ناشی از گرمی مزاج است مفید است.

در این باره ندا عشایری عضو انجمن علمی طب سنتی ایران در عطارنامه آورده است: برای کاهش مصرف تب و درد و التهاب یک قاشق مرباخوری از گرد پوست بید را در یک لیوان آب سرد به مدت 8 ساعت خیس کرده و پس از صاف کردن روزانه 3 بار استکان از آن خورده شود. این محلول تلخ و قابض است که می‌توان با عسل و آب مخلوط کرد.

-عصاره بیدمشک برای رفع اختلالات خواب و ناراحتی‌های اعصاب یا عادت‌ ماهیانه دردناک مفید است.-بوییدن گل‌های بیدمشک مقوی مغز و از بین برنده بادها و گازهای غلیظ است.-عرق بیدمشک تقویت کننده نیروی جنسی در گرم مزاجان است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha