شهردار منطقه 12 تهران جزئیات طرح انضباط شهری در این منطقه را تشریح کرد.

سلامت نیوز:شهردار منطقه 12 تهران جزئیات "طرح انضباط شهری" در این منطقه را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عابد ملکی  با تشریح جزییات دیگر "طرح انضباط شهری" که قرار است در منطقه 12 اجرا شود، تصریح کرد: در طرح انضباط شهری، موضوع، ساماندهی آسیب‌ها و نه جمع‌آوری آنها است.
وی با بیان اینکه تجربه نشان داد که صرف جمع‌آوری آسیب‌دیده‌ها نمی‌تواند مشکلات را حل و فصل کند، گفت: برهمین اساس سعی داریم با ساماندهی، آموزش و اطلاع‌رسانی مشکلات را حل و فصل کنیم.


شهردار منطقه 12 با بیان اینکه در ابعاد ترافیکی، اجتماعی، خدمات شهری و کالبدی، برنامه‌های ویژه‌ای برای منطقه 12 اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، توسعه پیاده‌راه‌ها، مدیریت بار، موتور و چرخ‌دستی یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح است، به گونه‌ای که سعی داریم با ایجاد باراندازها، موضوع حمل بار را ساماندهی کنیم.
ملکی توسعه شبکه پیاده‌راهی را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری برای منطقه 12 عنوان کرد و گفت: در خصوص ایجاد پیاده‌راه در خیابان 30 تیر نظرات متفاوتی وجود دارد که ایجاد این پیاده‌راه هنوز در مرحله مطالعات قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی صنایع، مشاغل مزاحم و آلاینده نیز شهرداری در منطقه 12 اقدامات گسترده‌ای را انجام خواهد داد، افزود: جابه‌جایی مشاغل یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری است به گونه‌ای که تولیدکنندگان کیف و کفش، سراجی‌ها، تفت‌دهندگان آجیل و فروشندگان لاستیک‌های دسته دوم می‌بایست به محل دیگری منتقل شوند.


شهردار منطقه 12 همچنین از حذف اضافات ساختمانی همچون کولر، کانال، تابلوهای غیرمجاز خبر داد و با بیان اینکه این برنامه جزو اقداماتی است که شهرداری درخصوص بهبود سیما و منظر شهری انجام می‌دهد، گفت: تفکیک و مدیریت زباله یکی دیگر از برنامه‌های مهم شهرداری در منطقه 12 است؛ به گونه‌ای که روزی 4 الی 5 مرتبه نسبت به جمع‌آوری زباله در این منطقه اقدام می‌شود؛ البته باز هم شاهد مناظر زشت هستیم که باید در این راستا مشارکت مردم، اصناف و کسبه را جلب کنیم.


ملکی در مورد وضعیت محلات آسیب‌دیده منطقه 12 همچون دروازه‌غار و هرندی که به پاتوقی برای معتادان و افراد آسیب دیده بدل شده است،‌ گفت: شناسایی خانه به خانه در این محلات را در دستور کار قرار داده‌ایم و سعی داریم افراد آسیب‌دیده را شناسایی و در جهت حل مشکلات آنها گام برداریم و همچنین برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ای برای این محلات در نظر گرفته شده است.


وی درخصوص ساماندهی دوره‌گردها و متکدیان نیز با بیان اینکه "با پدیده‌ای با عنوان سرقفلی مواجه هستیم"، گفت: تعداد زیادی متکدی شناسایی شده‌اند که مکان‌هایی را به عنوان سرقفلی بین خود رد و بدل می‌کنند که قطعا با هماهنگی دستگاه قضایی با این متکدیان باندی برخورد می‌شود.
ملکی با بیان اینکه از ابتدای تیرماه تردد تاکسی‌های پلاک شهرستان در محدوده بازار ممنوع است، گفت: این تاکسی‌ها با حضور مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی مورد شناسایی و تذکر به این رانندگان در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha