چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 153620

درختانی که می‌توانند در برابر آلودگی خاک مقاومت کنند از قدرت دفاعی بیشتری در برابر آفت‌ها و عوامل بیماری‌زا برخوردارند.

سلامت نیوز:درختانی که می‌توانند در برابر آلودگی خاک مقاومت کنند از قدرت دفاعی بیشتری در برابر آفت‌ها و عوامل بیماری‌زا برخوردارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «فردریک ای پیتره» از دانشگاه مونترال و یکی از کارشناسان این مطالعه ادعا کرد: مقاومت در برابر آلودگی شیمیایی این نفع را به درختان می‌رساند تا خود را در برابر حملات زیستی حفظ کنند.

کارشناسان با مطالعه اطلاعات ژنتیکی (اسید ریبونوکلئیک) در قارچ‌ها و باکتری‌های درختان به وجود میزان زیادی از اسید ریبونوکلئیک حاصل از معمول‌ترین آفت‌های گیاهی «کنه تارتن دو نقطه‌ای» در درختان پی بردند.
این مطالعات تایید می‌کند مکانیزم‌های دفاعی گیاهان آلوده که برای حفاظت در برابر آلودگی شیمیایی کاربرد دارند در واقع مقاومت آنها را برای مقابله با حملات زیستی افزایش می‌دهد.
به گفته پیتره، این حالت ژنی کنه تارتن در درختان نشان می‌دهد مقاومت به آلودگی ممکن است مکانیزمی دفاعی در اختیار درختان قرار دهد و این امکان را فراهم سازد تا در برابر آفت‌ها از جمله کنه تارتن از خود محافظت کنند.
به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، در حالی که این آزمایش در گلخانه‌ها انجام شده کارشناسان درصدد هستند تا این فرآیند را روی درختانی که در مناطق آلوده واقعی رشد دارند، انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha