نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از وجود بالاترین نرخ بیکاری کشور در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

سلامت نیوز:نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از وجود بالاترین نرخ بیکاری کشور در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز ببه نقل از ایسنا، ناصر کاشانی در مراسم جشن رمضان، از بالاترین نرخ بیکاری کشور در استان سیستان و بلوچستان خبرداد و خواستار توجه بیشتر دولت به این استان در حوزه اشتغال شد.


وی افزود: چهار میلیون و 200 هزار نفر فارغ‌التحصیل در کشور داریم و این تعداد نفر متناسب با مشاغل دولتی مورد نیاز نیست.
کاشانی ادامه‌داد: در لایحه بودجه سال 94، دولت یک هزار میلیارد تومان را برای اشتغال در نظر گرفت ولی مجلس شورای اسلامی سه هزار میلیارد دیگر را از محل حذف یارانه پردرآمدها و انصرافی‌ها به این لایحه افزوده است تا این رقم به چهار هزار میلیارد افزایش یابد.


نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این رقم در ابتدا 12 هزار میلیارد پیش‌بینی شده بود گفت: در صورت تصویب این رقم باید یارانه 36 میلیون نفر پردرآمد حذف می‌شد اما چون شناسایی این افراد مقدور نبود به ناچار این رقم به چهار هزار میلیارد کاهش یافت.
کاشانی همچنین خواستار تقسیم‌بندی این بودجه بر حسب کمبودها و محرومیت‌ها و توجه بیشتر به استان در این حوزه شد.
وی سپس به کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و از این دستگاه به عنوان موفق‌ترین دستگاه کشور در حوزه اشتغال یاد کرد و گفت: در جلسه‌ای که با رئیس کمیته امداد کشور داشتیم خواستار توجه بیشتر به استان سیستان و بلوچستان شدیم.
کاشانی تبعیض بین استان‌های کشور و سوء مدیریت را از جمله مشکلات استان بیان کرد و از دولت به دلیل عدم استفاده از مردم استان سیستان و بلوچستان در بدنه کشور و وزارتخانه‌ها انتقاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha