لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که طبق ماده 25 آن قرار است مطب پزشکان و برخی دیگر از اصناف در سطح شهر صرفا در قالب کاربری‌های تجاری در طرح‌های تفضیلی مصوب شهری مجاز باشد، با مخالفت وزارت بهداشت برای بررسی کارشناسی بیشتر به کارگروه کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها عودت داده شد.

سلامت نیوز: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که طبق ماده 25 آن قرار است مطب پزشکان و برخی دیگر از اصناف در سطح شهر صرفا در قالب کاربری‌های تجاری در طرح‌های تفضیلی مصوب شهری مجاز باشد، با مخالفت وزارت بهداشت برای بررسی کارشناسی بیشتر به کارگروه کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها عودت داده شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر خسرو صادق نیت، رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در توضیح این خبر گفت: وزارت کشور یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مدیران شهری را کمبود منابع درآمدی برای ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های شهری عنوان کرده است؛ در همین راستا وزرات کشور لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را پیشنهاد داده است که در حال حاضر این لایحه در کارگروه ها و کمیسیون های تابعه دولت در حال بررسی و کار کارشناسی است .

به گفته صادق نیت، بر اساس ماده 25 این لایحه، دایر کردن مطب پزشکان و برخی دیگر از اصناف در سطح شهرها صرفا در قالب کاربری‌های تجاری پیش بینی شده است و در طرح‌های تفضیلی مصوب شهری مجاز خواهد بود.

وی گفت: با ارائه نقطه نظرات کارشناسی مدیران و کارشناسان مرکز سلامت محیط و کار در کارگروه تابعه " کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها " مقرر شد ماده 25 لایحه پیشنهادی درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که بر اساس آن مطب پزشکان باید در قالب کاربری‌های تجاری در طرح‌های تفضیلی مصوب شهری مجاز عنوان شده بود، به منظور بررسی و کار کارشناسی بیشتر به کارگروه ذیربط عودت داده شود.

صادق نیت از کارشناسان وزارت بهداشت بویژه کارشناسان معاونت درمان خواست با مشارکت فعال خود و همراه با سایر ارگان‌ها مانند سازمان نظام پزشکی به تبین نقطه نظرات کارشناسی در این خصوص بپردازند.

 یکی از تبعات منفی تصویب ماده 25 این لایحه ، افزایش هزینه مطب‌ها و به دنبال آن افزایش پرداختی هزینه‌های درمانی توسط بیماران خواهد بود که وزارت بهداشت با تصویب این ماده مخالفت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha