سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به دنبال رفع نواقص حوزه سلامت خواهیم بود، گفت: دراین راستا تامین منابع مالی پایدار را جزء اولویت‌ها قرار خواهیم داد.

رفع نواقص حوزه سلامت را در برنامه ششم لحاظ خواهیم کرد/ ضرورت تأمین منابع مالی پایدار

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به دنبال رفع نواقص حوزه سلامت خواهیم بود، گفت: دراین راستا تامین منابع مالی پایدار را جزء اولویت‌ها قرار خواهیم داد.

محمد حسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت و توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت، افزود: از دغدغه‌های نمایندگان برای اجرای طرح تحول سلامت پایدار بودن منابع آن بود که با این هزینه‌های زیاد حوزه سلامت، اگر منابع مالی آن نیز تامین نشود این طرح با شکست مواجه خواهد شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: بر این اساس در بررسی بودجه 94 اختصاص یک درصد ارزش افزوده به بودجه سلامت را پایدار کردیم تا در اختیار دولت قرار دهیم؛ حرکت عظیمی که در حوزه سلامت آغاز شده نیاز به تامین منابع مالی دارد و اگر نتوانیم آن را تامین کنیم فاجعه‌ای در آینده اتفاق خواهد افتاد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت باعث خرسندی است که با این دستورالعمل دستمان باز خواهد بود و در بررسی برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی درباره توجه به توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت که مورد توجه مقام معظم رهبری است، یادآور شد:‌ امروزه با وجود پیشرفت‌هایی در این حوزه و‌ با توجه به اینکه بیش از 95 درصد مردم از پوشش بیمه سلامت برخوردار هستند اما هنوز با آنچه که دربرنامه پنجم توسعه آمده بود فاصله داریم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس نهم با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه بر تجمیع بیمه‌ها تاکید زیادی شده بود، افزود: در برنامه ششم توسعه تلاش خواهیم کرد تا این بند از قانون که در برنامه پنجم از آن غافل مانده‌ایم در برنامه ششم به آن پرداخته شود؛ تجمیع بیمه‌ها باعث خواهد شد تا بیمه‌ها به وظایف اصلی خود پرداخته و اگر تامین منابع نیز صورت گیرد مطالبات مراکز درمانی نیز برطرف شود چراکه امروزه بخش‌های دولتی مطالبات زیادی از بیمه‌ها دارند که در صورت تامین منابع قابل جبران است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ امروزه بیمارستان‌های دولتی حدود 100 میلیارد تومان از بیمه‌ها مطالبه دارند لذا اگر منابع به روز باشند می‌توان این مطالبات پرداخت شود و رغبت برای ارایه خدمت بهتر نیز مهیا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادر ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    به اطلاع جناب آقای قربانی می رساند که پرستاران مخالف طرح سلامت نیستند و ما پرستاران مخالف شکاف طبقاتی شدیدی هستیم که در بدنه سیستم درمان کشور وجود دارد این شکاف با اجرای طرح سلامت شدیدتر شده است .برای مثال در بیمارستان ما پزشک متخصص هفتاد میلیون و پرستار هشتصد هزارتومان کارانه می گیرند.