چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: 153654

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر کارشناسی عمر مفید خودروها 5 سال و از نظر دولت 15 سال است اما متاسفانه خودروهایی با سابقه 40 سال هنوز در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

سلامت نیوز: نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر کارشناسی عمر مفید خودروها 5 سال و از نظر دولت 15 سال است اما متاسفانه خودروهایی با سابقه 40 سال هنوز در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

سید راضی نوری، نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم خارج شدن خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: خودروهایی با سابقه 40 سال هنوز در خیابان‌ها تردد می‌کنند، این در حالی است که از نظر کارشناسی، عمر مفید خودروها 5 سال و از نظر دولت 15 سال است.

وی افزود: مجلس باید به امر نوسازی خودروها کمک کند و با نگاه ویژه به این مسئله بستری را برای دعوت و مشارکت مجموعه‌های مرتبط در زمینه آلودگی هوا محیا سازد.

نوری تاکید کرد: اختصاص یارانه‌های لازم برای تامین سود، تسهیلات وامی مرتبط با نوسازی خودروهای فرسوده به منظور تشویق رانندگان به این امر برای بخش خصوصی ،انجام تفاهم نامه‌ها و اختصاص تسهیلات بانکی برای بخش دولتی، میتواند از مهمترین اقدامات مجلس و دولت در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده باشد.

نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حق مردم است که از هوای پاک استفاده کنند، زیرا خودروهای فرسوده علاوه بر اینکه فاقد امکانات گرمایشی و سرمایشی هستند و باعث رنجش مسافران به دلیل فرسوده بودن صندلی‌ها و وسایل جانبی خودرو‌ها می‌شوند، عامل تشدید کننده آلودگی هوا نیز هستند.

وی در پایان گفت: دولت و شهرداری‌ها می‌توانند با همکاری و مشارکت با یکدیگر برای نوسازی خودروهای فرسوده و کاهش آلودگی هوا گامی موثر بردارند، چرا که شهرداری‌ها دارای جایگاه مهمی در کلان شهرها به ویژه شهر تهران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha