چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: 153664

سلامت نیوز: وازکتومی روشی است که زوجها می توانند برای جلوگیری از بارداری آن را انتخاب کنند. این روش شبیه  روشی است که خانمها از آن استفاده می کنند. یعنی بستن لوله های رحم. در این روش، با یک جراحی کوچک مسیر وازدفران را که وظیفه آن عبور اسپرم از بیضه است، مسدود می‌شود و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می شود.

این روند به عنوان پیشگیری از بارداری دائمی شناخته شده است. در این روش این امکان برای مردها وجود دارد که همانند خانمها برای باز کردن لوله های خود عمل جراحی انجام دهند. در این خصوص سوالاتی وجود دارد که آیا بارداری بعد از عمل وازکتومی امکان پذیر است یا پس از بازگشت از وازکتومی امکان بارداری به طور قطع وجود خواهد داشت.

وازکتومی یکی از بهترین راهها برای پیشگیری از بارداری است. مطالعات اخیر نشان می دهد که بعد از انجام عمل بازگشت وازکتومی شانس  بارداری زوجها 99 درصد نسبت به زمانیکه عمل وازکتومی انجام شده بود افزایش می یابد. هرچند احتمال بارداری پس از وازکتومی کم است اما امکان آن هنوز وجود دارد. بنابراین اگر نشانه ای از بارداری در همسر خود مشاهده کردید آن را جدی گرفته و آزمایشات لازم را انجام دهید.
 
همانطور که قبلا گفته شد، وازکتومی یک روش دائمی برای جلوگیری از بارداری در نظر گرفته شده است. آقایانی که عمل وازکتومی را انجام  داده اند می توانند روش برگشت از وازکتومی را انجام داده و برای بارداری اقدام کنند. وازکتومی یک عمل جراحی پیشگیری از بارداری است که شامل انسداد مجرای دفران برای جلوگیری از ورود اسپرم پس از انزال است. امکان بازگشت برای این عمل نیز وجود دارد و پس از آن 50 درصد شانس بارداری وجود دارد. پس از عمل وازکتومی تنها یک درصد شانس بارداری در زوجها وجود دارد. این میزان نیز با گذشت زمان کاهش پیدا می کند.
 
منبع:نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha