با وجودی كه پیشروی جامعه به سمت سالمندی یك دستاورد مثبت محسوب می شود اما حركت لاك پشتی مسئولین امر در برنامه ریزی ارتقاء سلامت سالمندان این دستاورد را به چالش كشانده است.

حركت لاك‌پشتی مسئولین برای ارتقاء سلامتی سالمندان

سید رضا اسحاقی درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز در اصفهان افزود: جامعه ای سالمند و پیر می شود كه زیرساخت های مناسبی داشته باشد كه از جمله كنترل بار بیماریها، افزایش رفاه و درآمد، بالارفتن امید به زندگی و كاهش مرگ و میر و افزایش تعداد موالید از جمله عوامل ایجاد یك جامعه سالمندی است.


وی بیان داشت: ایران درحالی طی یك ربع قرن به سمت سالمندی پیش رفت كه كشورهای اروپایی این پیرشدن وپوشاندن جامعه سالمندی را طی یك قرن انجام دادیم.


عضو كمیته سلامتی سالمندان خاطرنشان كرد: درحال حاضر تعداد سالمندان زن و مرد مساوی است كه طی سال های آینده سالمندان زن بر جمعیت مردها غلبه می كنند.


وی اظهارداشت: با توجه به اینكه قرار بود بسته های خدمات سلامتی درسال گذشته اجرایی شود اما با گذشت پنج سال هنوز هم در حال مطالعه این برنامه هستند.


عضو كمیته سلامتی سالمندان كشور اعلام كرد: تربیت پزشكان متخصص در تمام دانشگاه های علوم پزشكی از پنج،‌شش سال قبل تاكنون در دستور كار دولت قرار گرفته اما تاكنون به مرحله اجرا نرسیده و این اهمال كاری مسئولین امر را می رساند.


وی اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشكی اصفهان به منظور تعمیم این موضوع،‌ mph سالمندان و PHD پرستاری سالمندان  را طراحی كرده اما در صورتی كه از یكسال گذشته به مجلس ارائه شده ولی  تاكنون به تصویب نرسیده است.


اسحاقی اضافه كرد:‌دربررسی های كه اخیرا روی سالمندان انجام شده مشخص شد كه احترام،‌ بهداشت و درمان و پول سه اولویت سالمندان شناسایی شد.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha